لاندو نوریس در تمرین نخست گرندپری سائو پائولو پیشتاز شد: رقابت‌ها و چالش‌های جدید

نوریس، راسل و جایگزین برمن در تمرینات انحصاری گرندپری سائو پائولو
    

تمرین نخست: نوریس، راسل و جایگزین برمن در تمرینات انحصاری گرندپری سائو پائولو

لاندو نوریس، راننده مک‌لارن، در اولین تمرین گرندپری سائو پائولو عملکردی فوق‌العاده داشته و بالاتر از هم‌تیمی‌های خود، جرج راسل از تیم مرسدس و اولی برمن، جایگزین هاس، قرار گرفت.

با توجه به اینکه فرمت مسابقه اسپریت در این آخر هفته برای آخرین بار در فصل جاری اجرا می‌شود، تمرین نخست اهمیت بیشتری پیدا کرد، زیرا رانندگان و تیم‌ها سعی کردند در این تنها جلسه تمرین آزاد آخر هفته، داده‌های زیادی جمع‌آوری کنند.

تغییر راننده‌ای که صبح روز جمعه اعلام شد، برمن را که از سوی فراری پشتیبانی می‌شود، دوباره به میدان بازگرداند تا جایگزین کوین مگنوسن شود که به دلیل بیماری قادر به شرکت در مسابقات نیست و هدفش کسب تجربه بیشتر قبل از شروع تیمی‌اش در سال 2025 است.

برمن که راننده‌ای معمولی در فرمول 2 است، با روشن شدن چراغ سبز در انتهای پیت‌لاین بلافاصله به شتاب‌دهی و همگام شدن با تیم پرداخت، در حالی که تلاش می‌کرد به حالت معمول خود بازگردد و مانند سایر رانندگان، درباره سطح چسبندگی مسیر تازه آسفالت شده اطلاعات بیشتری کسب کند.

در این جلسه، رانندگان با مشکلاتی از جمله لغزش‌های متعدد مواجه شدند، به‌خصوص در پیچ شیب‌دار مِرگولیو. فرانکو کولاپینتو با مشکلاتی در کنترل خود از پیچ خارج شد و یوکی سونودا نیز به سختی توانست لغزش شدید خود را در میانه مسیر حفظ کند.

یک‌سوم جلسه 60 دقیقه‌ای، مکس ورشتاپن، قهرمان حال حاضر، با کمی ناامیدی رادیویی، با زمان 1:11.712 ثانیه برتری خود را اعلام کرد و این در حالی بود که او تأیید کرده بود این آخر هفته با جریمه گرید روبرو خواهد شد.

با پیشرفت جلسه، لوئیس همیلتون توانست خود را بین ورشتاپن و راسل قرار دهد و علی‌رغم گزارش مشکلات در کیفیت سواری با مرسدس خود و نزدیک شدن به ساینز و نوریس در ژنکائو، زمان خوبی ثبت کند.

در نهایت، نوریس با زمان 1:10.610 ثانیه در تایرهای نرم توانست بر صدر جدول بایستد و دو دهم ثانیه از راسل جلوتر باشد. او همچنین عملکرد برجسته برمن را نیز در نظر داشت. اسکار پیاستری نیز موجب شد دو مک‌لارن در بین چهار راننده برتر قرار بگیرند، از جمله الکس آلبون از ویلیامز و دو راننده فراری، چارلز لکلر و ساینز.

رانندگان تیم رد بول، لیام لاوسون و یوکی سونودا، زمان‌هایی را در تایرهای متوسط ثبت کردند و به‌ترتیب در رده‌های یازدهم و دوازدهم ایستادند. همچنین نیکو هولکنبرگ از هاس، فرناندو آلونسو از آستون مارتین و پیر گسلی از آلباین توانستند رده‌های دهم را تکمیل کنند.

همیلتون نیز دیگر راننده‌ای بود که بهترین زمان خود را در تایرهای متوسط ثبت کرد و در ادامه، لنس استرول (آستون مارتین)، استبان اوکن (آلباین)، سرجیوی پرز (رد بول) و ژو گوانیو (کیک سابر) ترتیب باقی‌مانده را تشکیل دادند.

رانندگان و تیم‌هایشان حالا در پدک گرد هم خواهند آمد و داده‌ها را بررسی خواهند کرد قبل از اینکه وارد مرحله تعیین خط مسابقه اسپریت شوند که مقرر است ساعت 15:30 به وقت محلی آغاز شود.

 

 

۵
از ۵
۳ مشارکت کننده

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. ​​​​​​​

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید