بمب خبری همیلتون در فراری، خروج نیوی از ردبول و بیشتر – لحظات کلیدی یک فصل فراموش‌نشدنی در فرمول 1 2024

جمع بندی فرمول یک 2024

فرمول یک 2024 و لحظات کلیدی و امتیازات و اتفاقات برای راننده های فرمول1 و تیمهای فرمول وان در ک نگاه کلی . CAREXPRESS.IR

چطور می‌توان یک فصل پر از حادثه و هیجان مانند 2024 را جمع‌بندی کرد؟ خوب، فکر می‌کنم کسی باید این کار را انجام دهد...

با نزدیک شدن به سال جدید، حالا زمان مناسبی به نظر می‌رسد تا به 12 ماه گذشته در فرمول 1 نگاه کنیم، فصلی که همه چیز را در خود داشت. از مسابقات حماسی گرفته تا نبردهای قهرمانی بزرگ و انتقال‌های دراماتیک رانندگان، هر چیزی در این فصل وجود داشت.

پس – همه با هم – بیایید یک نفس عمیق بکشیم و به لحظات کلیدی یک سال کلاسیک در فرمول 1 بپردازیم.

 

تأیید تغییر شگفت‌انگیز همیلتون به فراری

پس از خبر بزرگی که در ماه قبل مبنی بر ترک گونتر استاینر از هاس منتشر شد (که می‌توانست لحظه‌ای کلیدی باشد، اما باید یک حدی تعیین کنم)، اعلام فوق‌العاده‌ای منتشر شد که – بله – لوئیس همیلتون برای 2025 به فراری منتقل می‌شود.

توصیف اینکه این خبر چقدر بزرگ بود، دشوار است. این خبر نه تنها بازار رانندگان را به شدت تحت تأثیر قرار داد – به خاطر تأثیرات ناشی از خالی شدن جایگاه در مرسدس و اینکه کارلوس ساینز هم اکنون بدون صندلی مانده بود – بلکه به پایان همکاری موفق‌ترین راننده و تیم در تاریخ فرمول 1 منجر می‌شد.

قبل از اینکه 2024 حتی آغاز شود، هیجان برای 2025 در حال شکل‌گیری بود.

شروع سریع ورستاپن
با آغاز فصل، به نظر می‌رسید که این فصل ادامه‌ای بر 2023 باشد، به خاطر شروع سریع مکس ورستاپن. او ممکن بود پشت فرمان RB20 باشد، اما نتایج بسیار آشنا بودند.

او سال را با هفت قطعه استارت متوالی و پنج پیروزی در هفت هفته اول مسابقات گرند پری آغاز کرد – تنها چیزی که مانع او شد، نقص ترمز او در استرالیا و پیروزی نخستین گرند پری لاندو نوریس در میامی بود.

به نظر می‌رسید که مهارت‌های او در اوایل فصل به او کمک زیادی برای کسب چهارمین عنوان قهرمانی رانندگانش خواهد کرد.

نمایش فوق‌العاده بیئرمن به عنوان جانشین، قبل از بازگشت ساینز
فقط در دومین مسابقه فصل بود که ما اولین نگاه به آینده گرید فرمول 1 را دیدیم، زمانی که الی بیئرمن 18 ساله به عنوان جانشین فراری به جای کارلوس ساینز که به آپاندیسیت مبتلا شده بود، معرفی شد.

با نیاز ساینز به جراحی، بیئرمن کنترل ماشین او را به عهده گرفت و در جده در جایگاه یازدهم قرار گرفت و در نهایت در مسابقه شب شنبه به مقام هفتم رسید و شش امتیاز در نخستین مسابقه فرمول 1 خود کسب کرد.

اما جادوهای بیشتری در راه بود. فقط دو هفته بعد، با حضور گاراژ فرمول 1 در ملبورن برای گرند پری استرالیا، ساینز به طرز شگفت‌انگیزی پس از جراحی به ماشین برگشت.

با اینکه ساینز هنوز به 100 درصد نرسیده بود، او عملکردی فوق‌العاده را به نمایش گذاشت و از بازنشستگی ورستاپن در اوایل مسابقه بهره‌برداری کرد تا پیروز شود. این بدون شک بازگشت سال بود.

خروج آدریان نیوی از ردبول

پس از نزدیک به 20 سال همکاری با ردبول و افزودن چندین قهرمانی دیگر به لیست افتخارات این طراح برجسته در فرمول 1، در تاریخ 1 مه اعلامیه‌ای بمب‌گونه منتشر شد – آدریان نیوی تیم را ترک می‌کند.

این بریتانیایی در سال 2006 و پیش از دومین فصل فرمول 1 ردبول به این تیم پیوست و در موفقیت‌های این تیم نقش اساسی ایفا کرد، کمک کرد تا این تیم از جایگاه‌های میانی و کسب امتیاز به قهرمانان گرند پری و قهرمانان جهان تبدیل شود.

به همین سادگی، تیم‌های مختلف در گرید به دنبال جذب این طراح معتبر به تکاپو افتادند. زمان مشخص خواهد کرد که او به کجا می‌رود...

پیروزی نخست لاندو نوریس – و روزی که مک‌لارن به رقابت برگشت

گرند پری میامی – ششمین مسابقه این فصل – نقطه عطفی در فرمول 1 بود. این روز همیشه به عنوان روزی به یاد خواهد ماند که لاندو نوریس سرانجام خاطرات سوچی 2021 را کنار گذاشت و نخستین پیروزی گرند پری خود را کسب کرد، همچنین این روز به عنوان روزی ثبت شد که انتقال رقابتی از سلطه ردبول به سرعت‌های منظم مک‌لارن رخ داد.

همان‌طور که مارک هیوز به خوبی توضیح داده است، اینجا بود که مک‌لارن به‌روزرسانی بزرگی را معرفی کرد – از جمله یک بال جلو حیاتی که بازی را تغییر داد. آن‌ها دوباره در صدر رقابت قرار گرفتند.

شکستن نفرین موناكو توسط لکلرک

پس از سال‌ها بدشانسی و ناامیدی، سرانجام چارلز لکلرک توانست پیروزی مورد انتظار خود را در گرند پری موناكو به دست آورد.

با این کار، او به اولین راننده موناگاسکی تبدیل شد که در عصر قهرمانی جهان گرند پری موناكو را برنده می‌شود و همچنین اولین نفر از زمان لوئی شیرون در سال 1931، که سومین دوره این مسابقه بود.

این همچنین به پایان یک دوره 39 مسابقه‌ای بدون پیروزی برای راننده فراری بود – آخرین پیروزی او قبل از آن در گرند پری اتریش 2022 رقم خورده بود.

کاهش عملکرد پرز در 2024 آغاز می‌شود – و هرگز بهبود نمی‌یابد

پس از چهار سکو در هفت مسابقه ابتدایی، به نظر می‌رسید فرم سرجیو پرز پس از زمان‌های دشوار در 2023 بهبود یافته است – هرچند که مکزیکی به عنوان نفر دوم پشت سر هم‌تیمی‌اش ورستاپن قرار گرفت.

اما سپس، آخر هفته گرند پری موناكو آغاز کاهش شدید عملکرد او بود. او نه تنها در جایگاه شانزدهم قرار گرفت، بلکه پس از درگیری در یک تصادف بزرگ در دور اول، زودتر از مسابقه خارج شد.

یک هفته بعد، پرز خبری را دریافت کرد که بدون شک او را خوشحال می‌کرد – تمدید قرارداد دو ساله با ردبول که کریستین هورنر، مدیر تیم، امیدوار بود که حدس و گمان‌ها درباره آینده‌اش را به پایان برساند و به او اعتماد به نفس بدهد.

این اتفاق نیفتاد. به طور کلی، پرز در باقی‌مانده سال نتوانست به سکو برگردد – بهترین جایگاه او در زاندوورت، مقام ششم بود که پس از آن شروع موفقیت‌آمیز کسب کرد.

فصل آلپین به پایین‌ترین حد خود می‌رسد – و اوکون خارج می‌شود

آلپین نیز یکی دیگر از تیم‌های درگیر در حوادث پس از رویدادهای موناكو بود – عمدتاً به خاطر درگیری دو راننده‌اش، استبان اوکون و پی یر گسلی در دور اول.

حمله جسورانه اوکون به داخل به فاجعه‌ای تبدیل شد که در آن او بر روی ماشین گسلی سوار شد، به طور موقت در هوا معلق شد و سپس به شدت به آسفالت برخورد کرد و هر دو ماشین آسیب دیدند.

اوکون به عنوان مقصر این حادثه شناخته شد و با جریمه 10 ثانیه‌ای مواجه شد – که در کانادا به کاهش پنج جایگاهی در گرید تبدیل شد زیرا او مجبور به کناره‌گیری پس از تصادف در موناكو شد – اما بدون شک در پشت درهای بسته، صحبت‌های بیشتری انجام شده است.

گزارش پایان سال: آلپین – از شروع وحشتناک به پایانی امیدوارکننده در میان تغییرات متعدد در پشت صحنه

با توجه به اینکه تیم فصل را به عنوان یکی از کندترین تیم‌ها در گرید آغاز کرده بود، این مشکل به هیچ وجه به وضعیت آن‌ها کمک نکرد و با توجه به رقابت طولانی‌مدت اوکون و گسلی، سطح جدیدی از نظارت بر همکاری آن‌ها در تیم انستون به وجود آمد.

اما تا هفته بعد، زمانی که آلپین اعلام کرد که در پایان فصل 2024 پس از پنج سال همکاری با اوکون به راه خود ادامه خواهد داد.

رقابت ورستاپن و نوریس به نقطه جوش اول خود می‌رسد

با حضور فرمول 1 در اسپیلبرگ برای گرند پری اتریش – یک هفته پس از پیروزی ورستاپن در اسپانیا – ما اولین نشانه‌ها از شدت رقابت در صدر بین راننده ردبول و نوریس را مشاهده کردیم.

پس از توقف پیت کند ردبول که ورستاپن را در معرض حمله مک‌لارن قرار داد، در پی آن درام‌های شگفت‌انگیزی در پیست اتفاق افتاد، زیرا – دور به دور – بریتانیایی سعی در پیشی گرفتن داشت.

این وضعیت ادامه داشت تا اینکه دو راننده با هم برخورد کردند و هر دو از رهبری مسابقه خارج شدند – در حالی که جورج راسل از مرسدس با شعار "تو می‌توانی این مسابقه را ببری جورج!" از سمت مدیر تیم، پیروزی را به ارث برد.

در نهایت ورستاپن در جایگاه پنجم قرار گرفت و نوریس مجبور به کناره‌گیری شد و این آخرین باری نبود که درباره این دو راننده صحبت می‌کردیم.

پایان خشکسالی 945 روزه همیلتون

پس از تمام موفقیت‌ها، قهرمانی‌ها و رکوردها – گرند پری بریتانیا 2024 به احتمال زیاد احساسی‌ترین پیروزی لوئیس همیلتون پس از 945 روز خشکسالی پیروزی بود.

با توجه به اینکه قهرمان هفت‌باره جهان به طور علنی درباره تردیدهایش در مورد اینکه آیا هنوز به اندازه کافی خوب هست صحبت می‌کرد، صحنه‌ها در سیلورستون زمانی که او نهمین پیروزی خود در گرند پری بریتانیا را کسب کرد، به یاد ماندنی خواهد بود و به عنوان لحظه‌ای خوشایند در سال محسوب می‌شود.

این واقعاً یک داستان افسانه‌ای در حال شکل‌گیری بود و لحظه‌ای خاص در فصل وداع او و مرسدس.

پیروزی نخست گرند پری پیستری با ورود دستورات تیمی مک‌لارن

در تنها دومین فصل خود در فرمول 1، اسکار پایاستری از مک‌لارن توانست نخستین پیروزی گرند پری خود را در مجارستان به دست آورد – اما به روشی جنجالی که با بحث درباره دستورات تیمی همراه بود.

پس از اینکه او در ابتدای مسابقه از هم‌تیمی‌اش که در جایگاه پول قرار داشت پیشی گرفت، پایاستری امور را از جلو کنترل کرد تا اینکه نوریس – به جای استرالیایی – برای توقف پیت اول فراخوانده شد. این باعث شد بریتانیایی با استفاده از استراتژی زیرکانه، پیشی بگیرد و تیم او را برای بیشتر مسابقه به بازگرداندن موقعیت به پایاستری ترغیب کرد.

با توجه به مکالمات متعدد از طریق رادیو، نوریس در دور 68 از 70 در نهایت تسلیم شد.

دومین پیروزی همیلتون در فصل، از طریق حذف راسل

آخرین آخر هفته مسابقه قبل از تعطیلات تابستانی، جورج راسل – که در آن روز به عنوان "نجات‌دهنده لاستیک‌ها" توسط ولف تحسین شد – به طرز فوق‌العاده‌ای با یک توقف به پیروزی در گرند پری بلژیک دست یافت.

پس از جشن‌های سکو و پاشیدن شامپاین، خبری رسید که ماشین راسل اضافه وزن داشت و این باعث شد همیلتون که در جایگاه دوم قرار داشت، به عنوان برنده معرفی شود.

ساینز به ویلیامز می‌پیوندد

به محض اینکه گرد و غبار نتیجه و حذف راسل از گرند پری بلژیک نشسته بود و ما همه برای تعطیلات تابستانی آماده می‌شدیم، تأیید شد که ساینز پس از از دست دادن صندلی فراری به همیلتون به کجا می‌رود.

در نهایت، جیمز ووولز، مدیر تیم ویلیامز – که مدت‌ها به دنبال جذب این اسپانیایی بود – توانست این راننده را جذب کند و ساینز قراردادی چندساله امضا کرد.

مدیر تیم جدید آلپین

با توجه به اینکه آخر هفته گرند پری بلژیک 2023 به خاطر خروج اوتمار زافناور، مدیر تیم آلپین، خبرساز شده بود، در رویداد امسال در اسپا، وقتی تیم اعلام کرد که برونو فامین نیز از این سمت کناره‌گیری خواهد کرد، حس تکرارپذیری ایجاد شد.

تیم انستون – که اکنون با بازگشت فلاویو بریاتوره به عنوان مشاور اجرایی همراه است – به زودی در تعطیلات تابستانی جانشین فامین را معرفی کرد و الیور اوکس، بنیان‌گذار گرند پری های‌تک به این تیم پیوست.

اوکس که خود یک راننده سابق است، به دومین مدیر تیم جوان‌ترین تاریخ فرمول 1 تبدیل خواهد شد و وظیفه دشواری در تغییر سرنوشت تیم پیش رو دارد.

فرانکو کلاپینتو جایگزین لوگان سارجنت می‌شود

با درخشش نوریس در گرند پری هلند پس از تعطیلات تابستانی، در انتهای دیگر گرید، لوگان سارجنت از ویلیامز به یاد روزهای سخت خود نگاه می‌کرد.

این آمریکایی در زاندوورت با ماشین به‌روز شده خود به شدت تصادف کرد و هنوز با این واقعیت مواجه بود که باید برای کارلوس ساینز در سال 2025 جا باز کند.

اما آن آخر هفته آخرین مسابقه او با تیم بود زیرا به زودی اعلام شد که راننده F2، فرانکو کلاپینتو به جای سارجنت در باقی‌مانده فصل به رقابت خواهد پرداخت.

انتقال آنتونلی به مرسدس به عنوان جانشین همیلتون تأیید شد

پس از ماه‌ها گمانه‌زنی درباره انتقال همیلتون به فراری، سرانجام تأیید شد که جانشین قهرمان هفت دوره جهان در مرسدس، آندره کیمی آنتونلی 18 ساله خواهد بود.

آنتونلی با شرکت در مسابقات F2 در این فصل، پس از عبور از F3، به سرعت به فرمول 1 رسید. توتو ولف به‌صراحت اعلام کرد که تیم "آماده است تا ریسک بلوغ را در زمینه فشارهای فرمول 1 بپذیرد."

استادانه‌های جادویی لکلرک در مونزا

پس از درخشش او در مسابقه خانگی‌اش در موناکو، لکلرک با استفاده از یک استراتژی جسورانه یک توقفه، توانست رهبری را حفظ کرده و مسابقه خانگی فراری را در مونزا با پیروزی به پایان برساند و در برابر مک‌لارن‌های پایاستری و نوریس مقاومت کند.

این یک تصمیم استراتژیک استادانه بود که هواداران تیفوسی را به وجد آورد و فراری را به عنوان شانس‌های تاریک در بحث قهرمانی معرفی کرد.

گزارش پایان سال: فراری – یک "گام بزرگ به جلو" در یک فصل موفق، اما آیا می‌توانند در سال 2025 پیشرفت بیشتری داشته باشند؟

امضای نیوی با آستون مارتین

پس از اعلام در ماه مه مبنی بر ترک نیوی از ردبول، یک هفته پس از مسابقه مونزا، مقصد بعدی او تأیید شد – آستون مارتین در این رقابت پیروز شد.

نیوی در یک رویداد ویژه به عنوان شریک فنی جدید تیم سیلورستون معرفی شد. پیشنهاد شراکت و سهامداری به این طراح جذابیت بیشتری بخشیده بود.

مالک تیم، لورنس استرول، به‌طور طبیعی از به دست آوردن نیوی بسیار خوشحال بود و او را "یک معامله خوب" نامید، در حالی که این موضوع به سایر تیم‌های فرمول 1 نشان داد که آستون مارتین در آینده چه قدرتی می‌تواند باشد.

هیجان‌انگیزی باکو و پیروزی پیستری

پیروزی اسکار پایاستری در آذربایجان به خاطر همه دلایل درست در یادها خواهد ماند – در اینجا خبری از دستورات تیمی نبود، فقط دفاعی ماهرانه.

راننده مک‌لارن با یک مانور در پیچ اول، رهبری را از لکلرک گرفت و توانست دور به دور از حملات فراری در خیابان‌های باکو دفاع کند.

علاوه بر این، نبردی هیجان‌انگیز برای سکو بین ساینز و پرز وجود داشت – راننده مکزیکی که در تلاش برای بازگشت به فرم خود، آخر هفته‌ای درخشان را سپری کرد – و این دو در نهایت پس از برخوردی با سرعت بالا، به دیوار مسابقه برخورد کردند.

وداع با دنیل ریکاردو

با پیروزی قاطع نوریس در سنگاپور و ادامه خشکسالی پیروزی ورستاپن، همه نگاه‌ها به دنیل ریکاردو از ردبول در مارینا بی معطوف شد، در حالی که شایعاتی درباره احتمال کنار گذاشته شدن این راننده محبوب در حال پخش بود.

و درست همان‌طور که انتظار می‌رفت، خبر آمد که سنگاپور واقعاً آخرین مسابقه ریکاردو برای این تیم و احتمالاً برای همیشه در فرمول 1 بوده است، و احساسات او در روز یکشنبه نشان‌دهنده این موضوع بود.

لیام لاوسون، سوپر ساب فصل گذشته، به صندلی بازگشت و فرصتی برای نشان دادن توانایی‌های خود تا پایان فصل دریافت کرد.

رقابت ورستاپن و نوریس دوباره شدت می‌گیرد

با ورود به آخرین سه مسابقه فصل و نزدیک شدن نوریس به ورستاپن در جدول قهرمانی رانندگان، تنش‌ها در آستین و مکزیک افزایش یافت.

در اولین مسابقه، نوریس به خاطر سبقت از ورستاپن در خارج از پیست جریمه شد و به جایگاه چهارم در خط پایان رسید، در حالی که ورستاپن در جایگاه سوم قرار گرفت. در شهر مکزیک، راننده ردبول 20 ثانیه جریمه دریافت کرد در حالی که با بریتانیایی برای جایگاه دوم می‌جنگید.

این وضعیت باعث شد که فاصله ورستاپن در صدر جدول قهرمانی به 47 امتیاز قبل از آخرین مسابقه سه مسابقه‌ای، یعنی سائو پائولو، کاهش یابد.

یک حماسه برزیلی

این آخر هفته واقعاً شگفت‌انگیز بود. پس از اینکه نوریس پیروزی مسابقه اسپرانت را از هم‌تیمی‌اش دریافت کرد، باران در سائو پائولو بارید و پیست را خیس کرد – و این باعث شد که تعیین خط در صبح روز یکشنبه برگزار شود.

نوریس در جایگاه پول قرار گرفت، ورستاپن در مرحله Q2 حذف شد – و با جریمه پنج جایگاهی به دلیل مشکل موتور، به جایگاه 17 در خط شروع سقوط کرد. وضعیت برای نوریس و آرزوهای قهرمانی‌اش بهتر از این نمی‌توانست باشد.

چیزی که پس از آن رخ داد، رانندگی در شرایط بارانی بود که ورستاپن به طرز شگفت‌انگیزی بالا رفت و پیروزی فوق‌العاده‌ای را کسب کرد، در حالی که نوریس به دلیل اشتباهات خود تنها در جایگاه ششم قرار گرفت.

با تنها سه مسابقه باقی‌مانده از فصل، ورستاپن تقریباً قهرمانی را از دسترس خارج کرده بود – این اولین پیروزی او در گرند پری از اسپانیا بود. و البته، آلپین دو سکو را به دست آورد!

بازار رانندگان به سامان می‌رسد

پس از برزیل، یکی از آخرین قطعات بازار رانندگان به سرانجام رسید زیرا کیک سابر اعلام کرد که ستاره F2، گابریل بورتولتوی، در سال 2025 به تیم خواهد پیوست و نیکو هولکنبرگ (راننده آلمانی که از هاپاس می‌آید) نیز به این تیم ملحق می‌شود.

این به این معنی بود که در سال 2025 با گریدی کاملاً متفاوت مواجه خواهیم بود، با رانندگانی مانند کوین مگنوسن، ژو گوانیو و والتری بوتاس، که برخی از آن‌ها بدون صندلی باقی مانده‌اند.

در عین حال، ما شاهد حضور تازه‌واردهایی مانند الی بییرمن (هاس)، بورتولوتو، آنتونلی و جک دوهان (آلپین) خواهیم بود.

عنوان چهارم ورستاپن

با توجه به اینکه بیشتر کار در برزیل انجام شده بود، ورستاپن عنوان چهارمین قهرمانی متوالی خود را در لاس وگاس با کسب جایگاه پنجم به دست آورد، در حالی که نوریس در جایگاه ششم قرار گرفت.

این یک افتخار دیگر بود که جایگاه هلندی را در میان بزرگان فرمول 1 تثبیت کرد و او را به جمع قهرمانان چهار دوره‌ای مانند آلن پروست و سباستین وتل پیوست.

تأیید پروژه جنرال موتورز/کادیلاک در فرمول 1

یک روز پس از گرند پری لاس وگاس، تأیید شد که فرمول 1 به توافقی اصولی دست یافته است تا جنرال موتورز و کادیلاک به عنوان یازدهمین تیم در سال 2026 به مسابقات بپیوندند.

در اوایل دسامبر، خبری منتشر شد مبنی بر اینکه گراهام لودون، مدیر ورزشی سابق ماروسیا به عنوان رئیس تیم منصوب شده است. همچنین در پایان ماه اعلام شد که فراری توافقی برای تأمین واحدهای قدرت و جعبه‌دنده برای این تیم از سال 2026، سالی که این تولیدکننده ممکن است به گرید بپیوندد، امضا کرده است.

اوجان اوکون از آلپین زودتر خارج می‌شود

بازار رانندگان هنوز فرصتی برای شگفتی‌سازی داشت، زیرا آلپین اعلام کرد استبان اوکون پیش از مسابقه نهایی در ابوظبی زودتر آزاد خواهد شد.

جایگزین او در مسابقات، جک دوهان، راننده 2025 خواهد بود و تیم فرانسوی اعلام کرد این انتقال به اوکون اجازه می‌دهد تا در آزمون پایانی فصل برای تیم جدیدش، هاپاس، رانندگی کند.

عنوان قهرمانی سازندگان مک‌لارن پس از 26 سال

با ورود گرید به مسابقه نهایی ابوظبی – بیست و چهارمین هفته مسابقات سال – عنوان قهرمانی سازندگان در حال رقابت بود و فراری و مک‌لارن برای کسب افتخار می‌جنگیدند، در حالی که ردبول از رقابت خارج شده بود.

نوریس در پیست یاس مارینا به نمایش بی‌نقصی پرداخت و با تسلط به پیروزی رسید. اگرچه ساینز و لکلرک به سکوهای پایانی دست یافتند، اما مک‌لارن به اندازه کافی عملکرد خوبی داشت تا اولین قهرمانی سازندگان خود را پس از 26 سال به دست آورد.

پرز از ردبول جدا می‌شود و لاوسون به تیم می‌پیوندد

با پایان فصل، هنوز دو قطعه نهایی بازار رانندگان باقی مانده بود که باید حل می‌شد. و به زودی مشخص شد که سرجیو پرز به خاطر عملکردش در سال 2024 از ردبول جدا خواهد شد.

این راننده مکزیکی تأیید شد که از ردبول می‌رود و روز بعد، تیم اعلام کرد که لاوسون به عنوان هم‌تیمی ورستاپن برای سال 2025 به تیم می‌پیوندد.

روز بعد، ایزاک هاجار، راننده دوم F2، به عنوان راننده ردبول در کنار یuki تسونودا تأیید شد که به معنای وجود یک تازه‌وارد دیگر برای سال آینده بود. در نهایت – پس از اینکه همیلتون با اعلام پیوستنش به فراری در فوریه شروع کرد – گرید 2025 ما مشخص شد.

بازگشت بوتاس به خانه

در حالی که ردبول در حال سامان‌دهی به ترکیب رانندگان خود بود، تأیید شد که بوتاس به طور کامل با فرمول 1 وداع نخواهد کرد.

این راننده فنلاندی به مرسدس بازخواهد گشت، جایی که تمام 10 پیروزی گرند پری خود را کسب کرده است، به عنوان راننده ذخیره با هدف تلاش برای بازگشت به گرید در سال 2026.

خلاصه‌ای از فصل پرهیجان 2024 فرمول 1

اگر بخواهیم خلاصه‌ای از فصل پرحادثه 2024 فرمول 1 ارائه دهیم، این فهرست می‌تواند نمایانگر آن باشد، هرچند که هنوز برخی موارد قابل توجه در آن گنجانده نشده است، اما این بخش باید در جایی به پایان برسد.

امیدواریم که سال 2025 به اندازه 2024 هیجان‌انگیز باشد و اگر یک جایزه برای سخت‌ترین کارمند سال وجود داشته باشد، آن جایزه به گرافیک اخبار فوری رسانه‌های اجتماعی ما تعلق می‌گیرد. احساس می‌کنیم که این گرافیک ممکن است در چندین موقعیت در سال آینده دوباره به صحنه برگردد.

۵
از ۵
۳ مشارکت کننده

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. ​​​​​​​

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید