گزارش تعیین خط اسپرینت سائوپائولو پیروزی اسکار پیاستری ؛ نوریس را تنها با ۲۹ هزارم ثانیه شکست داد
اوسکای پیاستری، راننده مکلارن
اوسکای پیاستری، راننده مکلارن، در پیروزی قابل توجهی در مرحله تعیین خط اسپرینت در گراند پری سائوپائولو، با زمان 1m 08.899s، لندو نوریس را با تنها 0.029 ثانیه شکست داد تا به عنوان نفر اول انتخاب شود.
نوریس از مرحله SQ1 و SQ2 به طور مستمر پیشتاز بود و پیش از این، به نظر میرسید که دوباره با سرعت عالی در SQ3 برتری خواهد داشت، اما پیاستری در آخرین دقایق موفق شد او را پشت سر بگذارد.
در رتبهبندی بعدی، چارلز لکلرک با فراری در مکان سوم قرار گرفت و بعد از او، مکس ورستاپن، راننده ردبول، در جایگاه چهارم و کارلوس ساینز در مقام پنجم قرار گرفت. جورج راسل، از مرسدس، با قرارگیری در جایگاه ششم و پییر گاسلی در مقام هفتم برای آلباین، کار خود را به پایان رساند. لیام لائوسون نیز جایگاه هشتم را به دست آورد. الکس آلبون از ویلیامز با قرارگیری در جایگاه نهم و الی بییرمن از هاست در جایگاه دهم، عملکرد خوبی داشت. بییرمن در SQ3 زمان ثبت نکرد زیرا زمان او به دلیل تجاوز از محدودیتهای پیست حذف شد.
کولاپینتو توانست خود را بازیابی کند پس از اینکه زمان دور اولش به دلیل تجاوز از محدودیتهای پیست حذف شد
در این مرحله، تعدادی از نامهای معروف با ناکامی روبرو شدند، از جمله لوئیس همیلتون که با قرار گرفتن در جایگاه یازدهم از ادامه کار بازماند و سرجیو پرز نیز در جایگاه سیزدهم از دور رقابت خارج شد. نیکو هولکنبرگ از هاست در جایگاه دوازدهم قرار گرفت و فرناندو آلونسو، راننده آستون مارتین، به مقام شانزدهم و همتیمیاش لنس استرول به مقام نوزدهم رسیدند و هر دو از مسیر رقابت حذف شدند.
در SQ1، نوریس در آخرین لحظات با ثبت زمان چشمگیر 1m 09.477s به مقام اول رسید، در حالی که اوکان و ژو گوان یو در جایگاههای هفدهم و بیستم حذف شدند.
در نهایت، رانندگان زیر از دور مسابقه حذف شدند: آلونسو، اوکان، تسونودا، استرول و ژو.
آلونسو در جایگاه ۱۶ام از مرحله تعیین خط اسپرینت حذف شد، در حالی که آستون مارتین با حذف دوگانه در SQ1 مواجه شد.
SQ2 – اجرای قابل توجه دیگری از نوریس؛ حذف همیلتون و پرز
با ظهور ابرهای تیره و نگرانکننده بر فراز اینترلاگوس، اکثر رانندگان باقیمانده مشتاق بودند تا وارد بخش ۱۰ دقیقهای SQ2 شوند.
نوریس بار دیگر توجهها را جلب کرد و با ثبت زمان 1m 09.063s در صدر قرار گرفت و بیش از چهار دهم ثانیه فاصلهاش با نزدیکترین رقیبش، کارلوس ساینز، رقم زد. مکس ورستاپن، در سطر اول، عملکرد برجستهای در بخش 1 داشت و بعداً در هر سه بخش دیگر نیز زمانهای شخصی بهتری را به ثبت رساند، اما نتوانست به مقام اول برسد و در نهایت در مقام دوم قرار گرفت.
در این میان، رانندگان در ریسک شامل فرانکو کولاپینتو، والتری بوتاس، الی بییرمن، نیکو هولکنبرگ و لیام لائوسون بودند. سه نفر آخر هنوز در دقایق پایانی نشست، زمان ثبت نکرده بودند. همیلتون نیز در جایگاه دهم در خطر بود و پرز در جایگاه نهم از او پیش بود.
در حالی که گذاشتن زمان ممکن است ریسک محسوب میشد، اما بییرمن، راننده جوانی که به جای کوین مگنوسن بیمار رانندگی میکرد، به مقام پنجم صعود کرد. اما همتیمیاش هولکنبرگ به نظر میرسید که از کار رقابت خارج شده است.
در ادامه، همیلتون و پرز هم به بخش خطرناک سقوط کردند. پرز وقتش برای ثبت یک تلاش دیگر تمام شد و در جایگاه سیزدهم باقی ماند، در حالی که همیلتون نتوانست از مقام یازدهم بالاتر برود و هر دو از جلسه حذف شدند. همچنین هولکنبرگ در مقام دوازدهم، کولاپینتو از ویلیامز در مقام چهاردهم و بوتاس از کیک سابر در مقام پانزدهم به کار خود پایان دادند.
این جلسه برای پرز، راننده مکزیکی، دوباره دشوار بود و او در پایان به مقام سیزدهم رسید زیرا وقتش تمام شد و نتوانست دور سریع نهاییاش را ثبت کند.
عدم راهیابی: همیلتون، هولکنبرگ
SQ3 – پیاستری در ثانیههای پایانی نوریس را کنار میزند
زوج مکلارن به محض شروع SQ3 برای هشت دقیقه، به سرعت به پیست رفتند، بخشی که تایر نرم الزامی است. سایر رانندگان، از جمله بییرمن و لائوسون که هر دو در اولین تجربه SQ3 خود شرکت میکردند، در حال آمادهسازی در پیتلاین بودند.
در ابتدای کار، پیاستری در تلاشهای ابتدایی پیشتاز بود، اما نوریس دوباره با ثبت زمان 1m 08.928s، نزدیک به سه دهم ثانیه سریعتر از همتیمیاش تاب خود را اختیاری کرد.
با نزدیک شدن SQ3 به دقایق پایانی، دیگر رانندگان به پیست آماده شدند و سوال این بود که آیا کسی میتواند بر چالش نوریس غلبه کند؟ بییرمن بعد از یک اشتباه در پیچ ۲، در مقام نهم به کار خود ادامه داد، اما زمانش به دلیل نقض محدودیتهای پیست حذف شد.
لکلرک در مقام سوم قرار گرفت و سپس توجهها به پیاستری جلب شد، که با یک دور فوقالعاده 1m 08.899s به مقام اول دست یافت. نوریس تصمیم به خروج از پیست به جای ادامه تلاش خود گرفت و این بدان معنا بود که پیاستری مقام P1 را به دست آورد.
مقام سوم به لکلرک رسید و ورستاپن نیز در ردیف دوم در مقام چهارم، به ترتیب بعد از ساینز و راسل در ردیف سوم با مقامهای پنجم و ششم قرار گرفتند. گاسلی، لائوسون، آلبون و بییرمن، ده راننده برتر را تکمیل کردند و بییرمن در نهایت از دور خارج شد بدون اینکه زمان ثبت کند.
پیاستری گفت: "این یک جلسه چالشبرانگیز بود. در ابتدای کار احساس راحتی میکردم و سپس چسبندگی در طول جلسه خیلی خوب شد. با توجه به شرایط پیست، دیدن جایی که میروید کار سختی است، چه برسد به ثبت دور سریع. اوضاع سخت است. خوشحالم که برای اسپرینت در مقام اول قرار گرفتم."
تیمها و رانندگان اکنون آمادهاند تا برای اسپرینت نهایی فصل در پیست اتودروما خوزه کارلوس پیس آماده شوند.
ثبت کلمه عبور خود را فراموش کردهاید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.