مرسدسبنز اولین کارخانه بازیافت باتری اروپا را با فرآیند یکپارچه مکانیکی-هیدرومتالیورژیک در کوپنهایم افتتاح کردمرسدسبنز امروز اولین کارخانه بازیافت باتری اروپا را با استفاده از یک فرآیند مکانیکی-هیدرومتالیورژیک یکپارچه راهاندازی کرد که این شرکت را به نخستین خودروساز در جهان تبدیل میکند که چرخه بازیافت باتری را با تأسیسات داخلی خود بسته است.
این کارخانه در کوپنهایم، در جنوب آلمان، یک چرخه اقتصادی واقعی ایجاد میکند که به روح پیشگامانه و نوآوری مرسدسبنز کمک میکند تا مصرف منابع اولیه ارزشمند را بهطور چشمگیری کاهش دهد.
برخلاف فرآیندهای موجود، نرخ بازگشت مورد انتظار این کارخانه بازیافت مکانیکی-هیدرومتالیورژیک بیش از96 درصد خواهد بود. مواد اولیه ارزشمندی مانند لیتیوم، نیکل و کبالت به روشی قابل استفاده برای باتریهای جدید خودروهای تمام الکتریکی مرسدسبنز بازیافت میشوند.
مرسدسبنز با تأمین سرمایهای معادل دهها میلیون یورو برای ساخت این کارخانه در کوپنهایم، به ارزشآفرینی در آلمان نیز کمک میکند.
نخستوزیر آلمان، اولاف شولتس، و وزیر محیط زیست بادن-وورتمبرگ، تِکلا واکر، در مراسم افتتاح این کارخانه حضور داشتند.
نقل قولهای کلیدی: “مرسدسبنز هدف خود را ساختن خودروهای مورد علاقه در یک مسیر پایدار قرار داده است. افتتاح کارخانه بازیافت باتری با فرآیند مکانیکی-هیدرومتالیورژیک در اروپا یک نقطه عطف کلیدی در جهت افزایش پایداری مواد اولیه است.” - اولا کالا نیوس، رئیس هیئت مدیره گروه مرسدسبنز AG. “آینده خودرو برقی است و باتریها جزئی اساسی از این مهم هستند. بازیافت برای تولید باتریها به روش منابعمحافظتی و پایدار کلیدی است.” - اولاف شولتس، نخستوزیر آلمان.
همکاری با شرکای فناوری: شرکت مرسدسبنز با همکاری شریک فناوری خود، پریموبیوس، که یک شرکت مشترک بین گروه SMS آلمان و توسعهدهنده فناوری فرآیند نئومتالز است، این کارخانه را پروژهای علمی با سه دانشگاه آلمانی در حوزه بازیافت ایجاد کرده است.
این پروژه شامل بررسی کل زنجیره فرآیند بازیافت، از جمله لجستیک و مفاهیم بازگشت مواد است که به مقیاسپذیری صنعت بازیافت باتری در آلمان کمک میکند. فرآیند بازیافت یکپارچه: این کارخانه برای اولین بار در اروپا تمام مراحل از جمله خرد کردن ماژولهای باتری، خشک کردن و پردازش مواد فعال باتری را پوشش میدهد. در این فرآیند مکانیکی، پلاستیکها، مس، آلومینیوم و آهن در یک فرآیند چندمرحلهای جداسازی میشوند.
بعد از آن، مرحله هیدرومتالیورژیک به بازیافت مواد فعال مثل کبالت، نیکل و لیتیوم اختصاص دارد که برای تولید باتریهای جدید مناسب هستند. این فرآیند نسبت به فرآیندهای قبلی که در اروپا رایج بود، کمتر انرژی مصرف میکند و در عین حال به کاهش ضایعات مواد کمک میکند.
کارخانه بازیافت مرسدسبنز در کوپنهایم دارای ظرفیت سالیانه2,500 تن بوده و مواد بازیافتی تولید شده میتواند منبعی برای تولید بیش از50,000 ماژول باتری برای مدلهای جدید تمام الکتریکی مرسدسبنز باشد.مرسدسبنز یک رویکرد جامع به پایداری مینگرد و در پی ایجاد ارزش بلندمدت برای جامعه است و هدف آن استفاده بهینه از منابع محدود است. این شرکت باتریهای بازسازی شده را به عنوان قطعات ی