مهدی آقاطاهریان، معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا، عرضه خودرو در بورس را عامل اصلی افزایش شدید قیمتها و ضرر مصرفکنندگان دانست. وی با اشاره به افزایش ۵۵ درصدی قیمت خودرو در بازار پس از عرضه در بورس، این رویکرد را ناکارآمد خواند. آقاطاهریان تاکید کرد که افزایش تدریجی قیمتها با توجه به تیراژ تولید، هم از زیان انباشته خودروسازان جلوگیری میکرد و هم فشار کمتری به مصرفکنندگان وارد مینمود.
وی ضمن انتقاد از رویکردهای فعلی در قیمتگذاری خودرو، به صراحت به قانون اشاره کرد و تصریح نمود که تعدیل قیمتها باید مطابق صورتهای مالی شش ماهه انجام شود. آقاطاهریان همچنین بر لزوم شفافیت و رعایت قوانین قیمت گذاری در صنعت خودرو تاکید کرد.
آقاطاهریان راه حل اصلی تنظیم بازار خودرو را افزایش عرضه و رقابت دانست. به گفته وی، در بخش خودروهای بالای یک میلیارد تومان، به دلیل افزایش رقابت، عرضه خودرو به صورت اقساطی نیز صورت میگیرد. اما وی تصریح کرد که تصمیمگیری در این حوزه باید با مشورت و همفکری تمامی خودروسازان صورت گیرد و روشهای فعلی مانند قرعهکشی و اولویتبندی که پیام کمبود عرضه در آینده را به بازار مخابره میکند، نابسامانیهای بازار را حل نمیکند.
معاون بازاریابی و فروش سایپا، افزایش تیراژ تولید، عرضه مداوم و حذف واسطهها را راهکارهای عملی و موجود برای تنظیم بازار خودرو برشمرد. وی در پایان از همه دستاندرکاران صنعت خودرو خواست تا از اتخاذ تصمیمات غیرکارشناسی که به صنعت خودرو آسیب میزند، خودداری کنند.