آئودی با هدف رونق در بازار چین، بهزودی نشان معروف خود را تغییر میدهد. این شرکت آلمانی از سال آینده تصمیم دارد نشان همیشگی خود را از مدلهای جدید خود در چین حذف کند. در همین راستا، آئودی بهتازگی از یک کانسپت الکتریکی به نام E رونمایی کرد که طراحی آن ساده و مدرن بهنظر میرسد.
نشان جدید آئودی بهجای چهار حلقه پیوسته، که نزدیک به یک قرن نماد این برند بوده، نام آئودی را با حروف بزرگ نمایش میدهد. مدیر آئودی، گرنوت دولنر، اعلام کرده که هدف از این تغییر، ایجاد فاصله میان مدلهای جدید و کنونی است.
این برند معتبر بهطور خاص محصولات جدید خود را برای مشتریان جوان و دیجیتالگرا در چین طراحی کرده است. مدلهایی که این نشان جدید را دارند، با همکاری کارخانه SAIC، شریک چینی آئودی، تولید میشوند. آئودی اعلام کرده که این همکاری، سرعت طراحی و مهندسی ماشینها را۳0 درصد افزایش داده و هزینههای تولید را به طور قابل توجهی کاهش داده است.
کانسپت E با فضای داخلی ترکیبی از چوب و پارچه طراحی شده و اطلاعات دیجیتال بر روی یک نمایشگر با وضوح بالا که تمام قسمت جلویی خودرو را پوشش داده است، نمایش داده میشود. راننده و سرنشینان میتوانند با فرمان صوتی، بخشهای مختلف خودرو را کنترل کنند. همچنین، سیستم عامل این خودرو دارای یک فروشگاه است که امکان خرید برنامههای مختلف برای افزایش امکانات خودرو را فراهم میکند.
خودروهای جدید آئودی بر روی پلتفرمی که بهصورت مشترک با SAIC طراحی شده، ساخته میشوند. قویترین مدل این برند دو موتور الکتریکی دارد که قادر به تولید ۷۶۴ اسب بخار نیرو بوده و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت آن تنها ۳.۷ ثانیه است. این خودرو همچنین قابلیت شارژ سریع را دارد و به گفتهی کمپانی، میتوان در ده دقیقه باتری را به اندازه ۳۷۰ کیلومتر شارژ کرد.
چین با پیشبینی فروش حدود ۲۵ میلیون دستگاه خودرو در سال ۲۰۲۴، به بزرگترین بازار خودروی جهان تبدیل شده است. فروش خودروهای الکتریکی در این کشور به سرعت در حال افزایش است و در سال گذشته حدود ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو الکتریکی به فروش رسید. با این حال، آئودی نتوانسته به اندازهی رقبای چینی خود، مانند زیکر و نیو در این بازار سهم بگیرد. در شش ماه اول سال ۲۰۲۴، آئودی کمتر از ده هزار دستگاه خودرو الکتریکی به فروش رساند، در حالی که فروش رقبای چینیاش هشت برابر بیشتر بوده است.
مدلهای جدید آئودی در دو سال آینده به بازار چین عرضه خواهد شد. این شرکت همچنین اعلام کرده است که فروش شاسیبلندهای الکتریکی Q4 و Q5 را همچنان با نشان سنتی آئودی ادامه خواهد داد و مدلهای بنزینی خود را نیز در این بازار بهروز خواهد کرد.