مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت طی گزارشی به ۲۴ مورد اشاره کرد که شامل ضمانت (گارانتی) و خدمات رایگان خودرو نمیشود. وی تأکید کرد که خودروسازان تنها مجاز به اعمال موارد ابلاغی برای مشتریان هستند و هیچ خودروسازی حق تفسیر این موارد را ندارد، زیرا همه شرایط بهوضوح بیان شده است.
محلهای خاطرنشان کرد که ایجاد تغییر در هر یک از قطعات خودرو که منجر به نقص فنی شود، میتواند گارانتی آن قطعه را باطل کند، اما این ابطال به کل خودرو تسری نمییابد.
وی همچنین اعلام کرد: این اطلاعات در سامانه جامع خدمات پس از فروش برای عموم قابل مشاهده خواهد بود و در صورت عدم رعایت این موارد توسط خودروسازان، مشتریان میتوانند به نشانی www.irangs.ir مراجعه و از خودروسازان شکایت کنند.