به گزارش ایسنا، استرالیا به عنوان یکی از امنترین بازارهای پیکاپهای پرمصرف در جهان، با ورود مدلهای جدید از جمله اولین آفرود هیبریدی بیوایدی چین، شاهد بزرگترین تغییرات در سالهای اخیر است.
علیرغم شهرت استرالیا به عنوان یکی از بازارهای پر مصرف شاسیبلندها و کامیونهای بنزینی، این کشور همچنان در زمینه خودروهای الکتریکی عقبافتاده باقی مانده است. بر اساس گزارش انجمن خودرو استرالیا، فروش خودروهای برقی در سه ماهه سوم امسال نسبت به سه ماه قبل ۲۵ درصد کاهش یافته و تنها ۶.۶ درصد از بازار را به خود اختصاص داده است که پایینترین نسبت از سال ۲۰۲۲ به شمار میرود.
ورود مدل شارک ۶ هیبریدی بیوایدی، یک نقطه عطف مهم به شمار میآید. این وسیله نقلیه به خریداران استرالیایی تجربهای از برقی شدن، هرچند به صورت جزئی، ارائه میدهد و در عین حال نیازهای آنها به پیکاپهای بزرگ را برآورده میکند.
این برند، که به عنوان پرفروشترین خودروی چینی شناخته میشود، اگر موفق باشد، میتواند بازار استرالیا را که تحت تسلط تولیدکنندگان بزرگ جهانی قرار دارد، باز کند. خودروهای تویوتا مانند راو۴ و هایلوکس و فورد مانند رنجرو اورست، همگی از جمله پرفروشترین مدلها در این کشور هستند. کارشناسان بر این باورند که ورود یک پیکاپ هیبریدی به بازار استرالیا میتواند تأثیر مهمی در جذب مشتریان و تسهیل پذیرش خودروهای الکتریکی در راستای رسیدن به اهداف صفرخالص داشته باشد.
خودروهای هیبریدی، که با ترکیب موتور و باتری کار میکنند، میتوانند در کاهش نگرانی استرالیاییها در مورد اتمام شارژ خودروهای الکتریکی در مناطق دورافتاده، مؤثر باشند.
طبق گزارش بلومبرگ، با کاهش کل فروش خودروهای جدید در سه ماهه سوم، خرید خودروهای هیبریدی با ۳.۳ درصد افزایش، سهم این بخش از فروش را به ۱۷ درصد رسانده است. هیبریدیها در پنج فصل متوالی از خودروهای الکتریکی خالص در استرالیا فروش بیشتری داشتهاند.