درباره برنا باتری
شرکت تولیدی برنا باتری در سال 1369 با توجه به كمبود شديد باتری خودرو در كشور و در شرايطی كه تنها يك توليد كننده باتری خودرو دولتی در كشور وجود داشت تاسیس و به بهره برداری رسید. این شرکت ضمن مشاركت در تدوين استاندارد ملی باتری استارتر، اولين واحد دريافتكننده گواهينامه استاندارد ملی ایران در زمینه باتری خودرو بوده و نیز دارای گواهینامههای ISO 9001:2015 بینالمللی و ITF ايتاليا و همچنین گواهينامههای متعدد ملی و بينالمللی در خصوص كيفيت محصولات تولیدی میباشد. در حال حاضر مجموعه کارخانجات برنا باتری در مساحتی بالغ بر 30.000 متر مربع واقع در استان اصفهان، شهرک صنعتی مبارکه انواع باتری خودرو با ظرفیت های 35 تا 200 آمپرساعت را تولید و به بازار عرضه مینماید.
برندهای تولیدی شرکت برنا باتری
نمایندگان فروش و خدمات پس از فروش برنا باتری
از این طریق لینک میتوانید نمایندگان فروش و خدمات پس از فروش برنا باتری را در سراسر ایران پیدا کنید
نحوه ارائه گارانتی
به منظور رعايت حقوق و منافع مصرفكنندگان محترم محصولات شرکت برنا باتری، خلاصه دستورالعمل ارائه خدمات پس از فروش محصولات اين شركت توسط مراكز مجاز خدمات پس از فروش به شرح ذيل به اطلاع عموم میرسد:
ماده1 – مدت زمان تضمين کيفيت محصول (گارانتی):
کلیه محصولات این شرکت دارای حداقل 13 ماه گاارنتی فعال برای باتری های سبک تا 74 آمپر و حداقل 9 ماه برای باتری های سنگین و تجاری از زمان تولید می باشد .که به یکی از دو روش زیر قابلیت استعلام را خواهد داشت:
- استعلام از سایت شرکت برنا باتری و استفاده از منوی بررسی اعتبار گارانتی (در این مرحله امکان پرینت کارت گارانتی نیز وجود دارد)
- ارسال شماره بارکد مندرج روی باتری به سامانه 10003837 از طریق پیامک و دریافت تاریخ پایان گارانتی
- ملاک محاسبه زمان گارانتی، تاریخ انقضای گارانتی بوده که با یکی از دو روشی که در بندهای بالا توضیح داده شد قابل استعلام میباشد
- چنانچه نقص مشاهده شده در باتری، ناشی از نواقص و ايرادات فرآيندی درحين ساخت باشد، مراكز خدمات پس از فروش شركت، مکلف به تعويض باتری معيوب و تحويل باتری جايگزين میباشند
- در صورت سپری شدن تاریخ مورد نظر، باتری خارج از شرایط گارانتی خواهد بود
ماده 2 – موارد ذيل شامل گارانتی نمیگردند:
- سفید شدن نشانگر باتری چشمی
- عدم تناسب ظرفیت باتری با مصرف خودرو و نصب تجهیزات برقی اضافی بر روی خودرو و استفاده از باتری خودرویی در مصارف غیر خودرویی
- باز کردن درب و اجزای داخلی باتری سیلد و یا اضافه کردن الکترولیت به هر روش
- هر نوع اتصال کوتاه یا خوردگی قطبهای باتری و معکوس بستن قطبهای باتری بر اثر شارژ و یا نصب اشتباه باتری و سولفاته شدن قطبها
- ترکیدگی، شکستگی، دفرمگی و تغییر شکل ظاهری باتری
- کمبود شارژ یا شارژ بیش از حد ناشی از عملکرد نامناسب دینام و لوازم برقی خودرو که منجر به خشک شدن و یا کم شدن الکترولیت می شود
ماده 3 – بررسیهای اوليه که بايستی توسط مراكز مجاز خدمات پس از فروش صورت گيرد:
- استعلام اعتبار گارانتی باتری، با استفاده از یکی از روشهای استعلام از سایت، سامانه پیامکی و یا اپلیکیشن برنا باتری
- اطمينان از سلامت سيستم برق خودرو (دينام، آفتامات و …) و اطمينان از اين موضوع که باتری به دليل نقص فنی در سيستم برق خودرو کارایی خود را از دست نداده باشد
- کنترل کلیه موارد عنوان شده در ماده 2 دستورالعمل
- انجام فرآیند تست باتری بر اساس رویه استاندارد خدمات پس از فروش به شرح زیر:
– اندازهگیری ولتاژ اولیه باتری
1- در صورتی که ولتاژ باتری کمتر از 12 ولت باشد و باتری شرایط شارژ پذیری داشته باشد، میبایستی برابر دستورالعمل و جدول زیر نسبت به انجام فرآیند شارژ اقدام نمود.
(فرآیند شارژ تا رسیدن ولتاژ به 12 ولت و یا کاهش جریان باتری تا زیر 2 آمپر ادامه یابد)
مقدار شارژ باتری | 75% - 12.4 | 50% - 12.2 | 25% - 12 | 11.8% - 0 | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
مقدار جریان شارژ بر اساس آمپر | 5 | 10 | 5 | 10 | 5 | 10 | 5 | 10 | |
35AH | 75 | 35 | 150 | 75 | 225 | 180 | 300 | 150 | |
50AH | 120 | 60 | 240 | 120 | 360 | 180 | 480 | 240 | |
55AH | 135 | 65 | 270 | 135 | 405 | 200 | 540 | 270 | |
60AH | 150 | 75 | 300 | 150 | 450 | 425 | 600 | 300 | |
66Ah | 165 | 180 | 330 | 165 | 495 | 240 | 660 | 330 | |
68AH | 190 | 120 | 350 | 200 | 520 | 260 | 700 | 350 | |
74AH | 180 | 90 | 360 | 180 | 540 | 270 | 720 | 360 | |
80AH | 180 | 90 | 360 | 180 | 540 | 270 | 720 | 360 | |
120AH | 230 | 140 | 600 | 320 | 700 | 500 | 1100 | 558 | |
150AH | 360 | 240 | 740 | 420 | 800 | 600 | 1200 | 620 | |
170AH | 360 | 240 | 740 | 420 | 800 | 600 | 1200 | 620 | |
180AH | 500 | 400 | 900 | 600 | 1000 | 720 | 1320 | 700 | |
200AH | 500 | 400 | 900 | 600 | 1000 | 720 | 1320 | 700 | |
مقدار جریان ذخیره سازی بر اساس شارژ | زمان شارژ بر حسب دقیقه |
2- در صورتی که ولتاژ باتری بالای 12 ولت باشد میبایستی نسبت به انجام تست ظرفیت باتری اقدام نمود:
- – دستگاه تست را در نزدیکترین محل به باتری قرار دهید تا از ایجاد افتهای ناخواسته جلوگیری گردد.
- – دستگاه تست جریان را به میزان نصف عدد استارت سرد (CCA) و یا سه برابر عدد ظرفیت برحسب آمپرساعت(AH) تنظیم نمایید.
- – تعیین زمان تست نباید از 15 ثانیه تجاوز نماید و ولتاژ باتری در هنگام تست ثبت شود.
- – در زمان تست، ولتاژ را کنترل نمایید؛ در صورتی که ولتاژ بیشتر از 9 باشد، باتری سالم بوده و به مشتری عودت میگردد.
- – اگر باتری دارای ولتاژ 9 و یا کمتر باشد می بایستی نسبت به تعویض باتری اقدام نمود.
نکته: ظرفیت استارت سرد (CCA) بر روی درب باتری توسط لیزر حک میگردد و یا بروی لیبل درب باتری قابل رویت خواهد بود.
- پس از بررسیهای فوق و محرز شدن اينكه نقص فنی باتری در حين فرآيند توليد ايجاد شده، مراکز خدمات با رعايت ساير مفاد اين دستورالعمل میتوانند باتری مورد نظر را مشمول گارانتی دانسته و ضمن تحويل گرفتن باتری معيوب، نسبت به تأمين يک عدد باتری جايگزين مشابه اقدام نمايند.
ماده 4 – مراحل ثبت الکترونیک مشخصات باتری:
- اسکن بارکد باتری توسط اپلیکیشن خدمات پس از فروش و نیز وارد کردن بارکد باتری جایگزین در قسمت پایین اپلیکیشن.
- پس از این مرحله تاریخ انقضای باتری جایگزین، به صورت اتوماتیک، به تاریخ انقضای باتری معیوب تبدیل خواهد شد و مشتری نهایی از باقیمانده گارانتی باتری اول بهرهمند خواهد شد.
- در صورتی که باتری، قبل از نصب دچار ایراد باشد و یا باتری، کارکرد کمتر از 10 روز داشته باشد، میبایستی باتری مذکور توسط سیستم خدمات پس از فروش بدون جایگزین ثبت گردد و باتری جدید با گارانتی کامل به مشتری تحویل گردد.
مراحل ثبت باتری از طریق سیستم به شرح زیر است:
- اتصال به نرم افزار خدمات پس از فروش
- ورود به قسمت کارجدید و انتخاب گزینه ثبت گارانتی
- وارد نمودن سریال باتری معیوب جهت استعلام تاریخ گارانتی
- ارائه توضیحات مورد نیاز در قسمت توضیحات
- ثبت فرم مذکور
- عاملین فروش موظفند پس از انجام مراحل فوق و گذشت حداکثر دو ماه از تاریخ اولین باتری تعویض شده، پس از هماهنگی با دفتر مرکزی خدمات پس از فروش، نسبت به ارسال باتریهای برگشتی به همراه ساير مدارک با وسيله نقليه مطمئن و دارای بارنامه رسمی به انبار تست برنا باتری، واقع در کارخانه برنا باتری ارسال نمايند. (مسئوليت مفقود شدن احتمالی محمولههایی كه با خرده بار يا اتوبوس ارسال میگردد، بر عهده فرستنده میباشد)
- بديهی است باتریهای برگشت شده از جانب مراكز خدمات پس از فروش، در سالن تست شرکت برنا باتری مورد تست و بازرسی فنی قرار گرفته و بهای آن بخش از باتریهایی که نقص فنی آن مورد تأييد بوده و مشمول شرایط گارانتی میگردند، به حساب بستانکاری خريدار منظور و مراتب به اطلاع عامل فروش مورد نظر خواهد رسيد.
- استرداد (حمل) باتریهای برگشتی به انبارهای تست شركت برنا باتری مستلزم هماهنگی قبلی با مسئولين خدمات پس از فروش کارخانه برنا باتری بوده و در غير اينصورت، سالنهای تست باتری شركت، تعهدی در خصوص تحويل گرفتن باتریهای برگشتی ندارند و هزينه رفت و برگشت چنين باتریهایی برعهده فرستنده میباشد.
- دفاتر مجاز خدمات پس از فروش برنا باتری در سراسر كشور مجاز به ارائه خدمات گارانتی به مالكين خودروهایی كه خودرو آنها دارای گارانتی معتبر از خودروسازان كشور است نمیباشند. (دفاتر خدمات برنا باتری بايستی اينگونه مراجعين را به نمايندگیهای خدمات پس از فروش خودروسازان در همان شهرستان هدايت نمايند، تا خدمات گارانتی به ايشان ارائه شود)
ماده 5- راههای ارتباطی جهت مشتریان نهایی و ثبت نارضایتی مشتری:
رعايت و اجرای كامل مفاد اين دستورالعمل برای كليه مراكز خدمات پس از فروش محصولات اين شركت الزامی بوده و مشتريان محترم در صورت داشتن هرگونه مشکل، ابهام، سئوال و یا نارضایتی میتوانند از طريق راههای ارتباطی زیر، مراتب را به اين شرکت اعلام تا موضوع در اسرع وقت مورد بررسی و اقدام لازم صورت گيرد.
تکمیل فرم نارضایتی مشتری در سایت شرکت برنا باتری به آدرس www.bornabattery.ir
شماره تلفن دفتر مرکزی خدمات پس از فروش: 3837-031 Call داخلی: 4760, 4761
پست الکترونیک: AfterSales@BornaBattery.com