رنو 5 توربو 3E: خودروی الکتریکی با 500 اسب بخار و طراحی خیره کننده RENAULT 5 TURBO 3E

رنو 5 توربو 3E رونمایی شد:

هاچبک الکتریکی خیره‌کننده با قدرت فوق‌العاده و طراحی الهام گرفته از تاریخ

 

رنو 5 توربو 3E یک هاچبک الکتریکی است که به مدل 5 توربو، که در سال‌های 1980 در مسابقات رالی به شهرت رسید، ادای احترام می‌کند. این مدل جدید، با الهام از رنو 5 E-Tech، بدنه‌ای بزرگ و به‌روز شده با طراحی‌های مرتبط با ورزش‌های موتوری دارد. خودروی الکتریکی 500 اسب بخاری با دیفرانسیل عقب که هیچ‌کس انتظارش را نداشت.رنو با معرفی 5 توربو 3E به طرفداران خودروهای الکتریکی شوک وارد کرده است. این خودرو با قدرت 500 اسب بخار و طراحی خیره کننده، تجربه‌ای ناب را به ارمغان می‌آورد.برخلاف آنچه انتظار می‌رفت که رنو این خودرو را به عنوان یک نسخه پرچمدار از مدل مدرن R5 به بازار عرضه کند، این شرکت تصمیم به تولید یک نسخه محدود از 5 توربو 3E با طراحی منحصر به‌فرد خود گرفته است.carexpress.ir

             

فهرست محتوی

معرفی

ویژگی‌های کلیدی رنو 5 توربو 3E

طراحی و عملکرد رنو 5 توربو 3E

نمای جانبی

نمای عقب

نمای جلو

موتورها و عملکرد رنو 5 توربو 3E

قیمت رنو 5 توربو 3E

                

معرفی

رنو 5 توربو 3E یک هاچبک الکتریکی است که به مدل 5 توربو، که در سال‌های 1980 در مسابقات رالی به شهرت رسید، ادای احترام می‌کند. این مدل جدید، با الهام از رنو 5 E-Tech، بدنه‌ای بزرگ و به‌روز شده با طراحی‌های مرتبط با ورزش‌های موتوری دارد.

خودروی الکتریکی 500 اسب بخاری با دیفرانسیل عقب که هیچ‌کس انتظارش را نداشت.رنو با معرفی 5 توربو 3E به طرفداران خودروهای الکتریکی شوک وارد کرده است. این خودرو با قدرت 500 اسب بخار و طراحی خیره کننده، تجربه‌ای ناب را به ارمغان می‌آورد.برخلاف آنچه انتظار می‌رفت که رنو این خودرو را به عنوان یک نسخه پرچمدار از مدل مدرن R5 به بازار عرضه کند، این شرکت تصمیم به تولید یک نسخه محدود از 5 توربو 3E با طراحی منحصر به‌فرد خود گرفته است.

 

ویژگی‌های کلیدی رنو 5 توربو 3E:

  • عملکرد فوق‌العاده: شتاب 0 تا 100کیلومتر بر ساعت تنها در 3.5 ثانیه
  • طراحی خاص: بدنه کربن فایبر با طراحی غیرمعمول
  • سیستم دیفرانسیل عقب: انتقال قدرت به چرخ‌های عقب با 500 اسب بخار

این خودرو به نوعی جانشین معنوی رنو 5 توربو 3E که در دهه 1980 عرضه شده بود، محسوب می‌شود. جالب‌تر اینکه، این خودرو به فروش خواهد رسید، اما در تعداد محدود.

 

بیشتربخوانید

رنو ۵ E-Tech مدل ۲۰۲۵ بررسی مشخصات از صفر تا صد (Renault 5 E-Tech)

رنو ۵ الکتریکی، بهترین خودروی سال 2024 به انتخاب «تاپ‌گیر»

 

طراحی و عملکرد رنو 5 توربو 3E:

 

طراحی جدید رنو 5 توربو 3E رنو در سال‌های اخیر از انواع مدل‌های مفهومی و پرجنب‌وجوش رونمایی کرده است - از R17 Restomod گرفته تا 5 Diamant - اما این هاچبک با چیدمان محوری عقب به تولید خواهد رسید. رنو در سال 2022 مدل مفهومی Turbo 3E را معرفی کرد و اگرچه خودروی تولیدی دارای بال بزرگ عقب، طرح رنگ سایکدلیک و عروسک خرسی نصب‌ شده در کابین نیست (بله، درست خواندید)، ولی Turbo 3E همچنان طراحی خیره‌کننده‌ای دارد. Turbo 3E با رنگ‌آمیزی زرد و سیاه که به رنگ‌های مورد استفاده در ماشین‌های مسابقه‌ای رنو در دهه 80 اشاره دارد، به بازار معرفی می‌شود. رنو همچنین بدنه این نسخه ویژه را به طور چشمگیری تغییر داده و مجموعه درهای عقب را حذف کرده و گلگیرهای عقب برآمده‌ای با تریم شبیه به ورودی هوای بزرگ 5 توربو اصلی نصب کرده است. گلگیر جلو نیز با ابعاد بزرگ‌تر طراحی شده است و نمای جلویی با چراغ‌های مستطیلی، سپر دارای چراغ‌های مه‌شکن LED و سه ورودی باریک شکل می‌گیرد. در قسمت عقب، دیفیوزر بزرگ زیر یک جفت بال نشسته است: یکی روی سقف و دیگری بین چراغ‌های عقب قرار دارد. این خودرو به هیچ عنوان با رنو 5 استاندارد اشتباه نمی‌شود، چرا که طراحی فوق‌العاده دیوانه‌واری دارد.بدنه رنو 5 توربو 3E عمدتاً از فیبر کربن ساخته شده و دارای یک پیشرانه الکتریکی سفارشی است که کاملاً متفاوت از مدل استاندارد رنو 5 می‌باشد. بارزترین تفاوت، کیت بدنه عریض و بزرگ آن است که از کربن فایبر ساخته شده و در کل بدنه خودرو به کار رفته است. چراغ‌های جلو با طراحی مربعی خود، حتی بیشتر از رنو 5 معمولی به سبک‌های گذشته شباهت دارند، در حالی که سپر پایینی متورم با ورودی‌های هوای بزرگ، کاملاً مدرن است.carexpress.ir

 

طراحی جدید رنو 5 توربو 3E

رنو در سال‌های اخیر از انواع مدل‌های مفهومی و پرجنب‌وجوش رونمایی کرده است - از R17 Restomod گرفته تا 5 Diamant - اما این هاچبک با چیدمان محوری عقب به تولید خواهد رسید. رنو در سال 2022 مدل مفهومی Turbo 3E را معرفی کرد و اگرچه خودروی تولیدی دارای بال بزرگ عقب، طرح رنگ سایکدلیک و عروسک خرسی نصب‌ شده در کابین نیست (بله، درست خواندید)، ولی Turbo 3E همچنان طراحی خیره‌کننده‌ای دارد.

Turbo 3E با رنگ‌آمیزی زرد و سیاه که به رنگ‌های مورد استفاده در ماشین‌های مسابقه‌ای رنو در دهه 80 اشاره دارد، به بازار معرفی می‌شود. رنو همچنین بدنه این نسخه ویژه را به طور چشمگیری تغییر داده و مجموعه درهای عقب را حذف کرده و گلگیرهای عقب برآمده‌ای با تریم شبیه به ورودی هوای بزرگ 5 توربو اصلی نصب کرده است. گلگیر جلو نیز با ابعاد بزرگ‌تر طراحی شده است و نمای جلویی با چراغ‌های مستطیلی، سپر دارای چراغ‌های مه‌شکن LED و سه ورودی باریک شکل می‌گیرد. در قسمت عقب، دیفیوزر بزرگ زیر یک جفت بال نشسته است: یکی روی سقف و دیگری بین چراغ‌های عقب قرار دارد.

این خودرو به هیچ عنوان با رنو 5 استاندارد اشتباه نمی‌شود، چرا که طراحی فوق‌العاده دیوانه‌واری دارد.بدنه رنو 5 توربو 3E عمدتاً از فیبر کربن ساخته شده و دارای یک پیشرانه الکتریکی سفارشی است که کاملاً متفاوت از مدل استاندارد رنو 5 می‌باشد.

بارزترین تفاوت، کیت بدنه عریض و بزرگ آن است که از کربن فایبر ساخته شده و در کل بدنه خودرو به کار رفته است. چراغ‌های جلو با طراحی مربعی خود، حتی بیشتر از رنو 5 معمولی به سبک‌های گذشته شباهت دارند، در حالی که سپر پایینی متورم با ورودی‌های هوای بزرگ، کاملاً مدرن است.

نمای جانبی

از نمای جانبی، متوجه می‌شوید که 5 توربو 3E درب‌های عقبی را حذف کرده و به جای آن‌ها دو ورودی هوا قرار داده است. این ورودی‌ها همچنین محلی برای پورت شارژ رنو نیز هستند.

        

Renault 5 Turbo 3Eاز نمای جانبی، متوجه می‌شوید که 5 توربو 3E درب‌های عقبی را حذف کرده و به جای آن‌ها دو ورودی هوا قرار داده است. این ورودی‌ها همچنین محلی برای پورت شارژ رنو نیز هستند.carexpress.ir

                       

نمای عقب

به نمای عقب که بروید، اولین شباهت بین این خودرو و رنو 5 استاندارد را مشاهده می‌کنید. چراغ‌های عقب تقریباً مشابه چراغ‌های موجود در رنو 5 معمولی هستند، با این حال، اسپویلر عقب و دیفیوزر پایین آن بسیار جذاب‌تر و خیره‌کننده‌تر از مدل استاندارد است.این خودرو با طراحی محوری عقب، دو موتور الکتریکی در چرخ‌های عقب دارد که مجموعاً 500 اسب بخار قدرت تولید می‌کنند.این طراحی نه تنها به چیدمان محوری عقب مدل اصلی R5 Turbo اشاره دارد، بلکه عملکردی در سطح سوپرکار را نیز به ارمغان می‌آورد.در قسمت عقب، شکل و اندازه خاص دیفیوزر با یک بال کوچک و متعادل به‌خوبی نمایان می‌شود. 

نمای عقبRenault 5 Turbo 3E  بدنه این خودرو کاملاً منحصر به فرد بوده و تنها دارای دو در است. نمای جلو به‌طور مستقیم از مدل اصلی الهام گرفته شده و شامل چراغ‌های LED کوچک بالای ورودی هوای بزرگ و سپر پایینی است. کاپوت به‌طور قابل توجهی کوتاه شده و گلگیرهای بزرگ به‌طور خاص برای پر کردن با چرخ‌ها و لاستیک‌های جدید طراحی شده‌اند. طراحی برجسته در کناره‌ها و سپر عقب ادامه دارد، جایی که شکل بدنه کلاسیک شامل چراغ‌های عقب مدل جدید رنو 5 می‌شود.carexpress.ir

                

نمای جلو

 بدنه این خودرو کاملاً منحصر به فرد بوده و تنها دارای دو در است. نمای جلو به‌طور مستقیم از مدل اصلی الهام گرفته شده و شامل چراغ‌های LED کوچک بالای ورودی هوای بزرگ و سپر پایینی است. کاپوت به‌طور قابل توجهی کوتاه شده و گلگیرهای بزرگ به‌طور خاص برای پر کردن با چرخ‌ها و لاستیک‌های جدید طراحی شده‌اند. طراحی برجسته در کناره‌ها و سپر عقب ادامه دارد، جایی که شکل بدنه کلاسیک شامل چراغ‌های عقب مدل جدید رنو 5 می‌شود.

        

نمای جلو رنو 5 توربو 3E بدنه این خودرو کاملاً منحصر به فرد بوده و تنها دارای دو در است. نمای جلو به‌طور مستقیم از مدل اصلی الهام گرفته شده و شامل چراغ‌های LED کوچک بالای ورودی هوای بزرگ و سپر پایینی است. کاپوت به‌طور قابل توجهی کوتاه شده و گلگیرهای بزرگ به‌طور خاص برای پر کردن با چرخ‌ها و لاستیک‌های جدید طراحی شده‌اند. طراحی برجسته در کناره‌ها و سپر عقب ادامه دارد، جایی که شکل بدنه کلاسیک شامل چراغ‌های عقب مدل جدید رنو 5 می‌شود.carexpress.ir

 

موتورها و عملکرد رنو 5 توربو 3E

رنو 5 توربو 3E اصلی در دهه 1980 جهان را متحول کرد؛ یک هاچ بک دیفرانسیل عقب با موتور وسط، که رنو در دهه 2000 نیز این فرمول را در مدل کلیو V6 تکرار کرد. حال این مدل جدید 5 توربو 3E به‌عنوان جانشین معنوی آن هاچ بک‌های دیوانه‌وار فرانسوی معرفی شده است. این خودرو موتور بنزینی ندارد، بلکه دو موتور الکتریکی در قسمت عقب آن قرار دارد که چرخ‌های عقبی را تأمین می‌کند.

این موتورها مجموعاً 500 اسب بخار قدرت تولید می‌کنند که بیش از دو برابر قدرت حاصل از آلپاین A290 است. نتیجه این قدرت، شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت در مدت 3.5 ثانیه است، که دقیقاً با شتاب BMW M3 برابر است و تنها چند دهم ثانیه کمتر از پورشه 911 GT3 است.

 

رنو 5 توربو 3E اصلی در دهه 1980 جهان را متحول کرد؛ یک هاچ بک دیفرانسیل عقب با موتور وسط، که رنو در دهه 2000 نیز این فرمول را در مدل کلیو V6 تکرار کرد. حال این مدل جدید 5 توربو 3E به‌عنوان جانشین معنوی آن هاچ بک‌های دیوانه‌وار فرانسوی معرفی شده است. این خودرو موتور بنزینی ندارد، بلکه دو موتور الکتریکی در قسمت عقب آن قرار دارد که چرخ‌های عقبی را تأمین می‌کند.carexpress.ir

 

قیمت رنو 5 توربو 3E:

زمانی که نسخه مفهومی این خودرو برای اولین بار رونمایی شد، هیچ‌کس انتظار نداشت که به تولید برسد، اما رنو تأیید کرده است که این خودرو به فروش خواهد رسید، هرچند در تعداد بسیار محدود.هنوز مشخص نشده است که تعداد دقیق این خودروها چقدر خواهد بود، اما می‌توانید مطمئن باشید که یک هاچ بک ویژه و منحصر به فرد قیمت ارزانی نخواهد داشت. انتظار می‌رود قیمت آن بالای 100,000 پوند باشد.

اگرچه این مدل جدید ممکن است با استراتژی رنو برای تبدیل آلبین به زیر برند اصلی خود در حوزه عملکرد بالا در تضاد به نظر برسد، اما نشان می‌دهد که مفهوم یک مدل متمرکز با نشان رنو همچنان زنده است. زنده باد هاچبک‌های اسپرت با چیدمان محوری عقب!

۵
از ۵
۳ مشارکت کننده

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. ​​​​​​​

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید