مکس ورشتاپن با جریمه گرید در گرندپری سائو پائولو مواجه می‌شود: تغییر واحد قدرت و چالش‌های پیش رو

مکس ورشتاپن با جریمه گرید در گرندپری سائو پائولو مواجه می‌شود
مکس ورشتاپن

 

مکس ورشتاپن به دلیل تغییر واحد قدرت، با جریمه پنج‌پله‌ای در گرندپری سائو پائولو روبرو خواهد شد. تیم رد بول برای ششمین بار در این فصل تصمیم به تغییر موتور او گرفته است.

پس از اینکه این راننده هلندی در آخرین مسابقه در مکزیک نتوانست عملکرد خوبی از خود نشان دهد، او امیدوار است با استفاده از یک موتور احتراق داخلی جدید (ICE) در این آخر هفته، فاصله‌اش را با رقبای خود، فراری و مک‌لارن، کاهش دهد. با تنها چهار مسابقه باقی‌مانده، پیست برزیل می‌تواند بهترین فرصت‌های سبقت را فراهم کند تا تاثیر منفی جریمه گرید را کاهش دهد، چرا که این جریمه فقط بر مسابقه اصلی تاثیر خواهد گذاشت و نه بر مسابقه اسپریت.

هر فصل، رانندگان مجاز به استفاده از چهار موتور احتراق داخلی هستند و ورشتاپن پیشتر این محدودیت را در بلژیک نقض کرده و 10 پله جریمه شده بود. با توجه به اینکه این دومین تخلف اوست، نتیجه آن، کاهش پنج‌پله‌ای خواهد بود.

مدرکی که توسط FIA منتشر شده، همچنین تأیید کرده است که قهرمان فعلی جهان از یک سیستم اگزوز جدید استفاده خواهد کرد، اما به دلیل اینکه او هنوز در محدوده استفاده از هشت موتور قرار دارد، جریمه‌ای برای این موضوع متحمل نخواهد شد.

FIA اعلام کرد: "موتور احتراق داخلی که مکس ورشتاپن استفاده خواهد کرد، ششمین (6) موتور از چهار (4) موتور جدید مجاز برای فصل قهرمانی فرمول یک 2024 است و این با ماده 28.2 از مقررات ورزشی فرمول یک 2024 مغایرت دارد."

علاوه بر این، هم‌تیمی او در تیم رد بول، سرخیو پرز، این آخر هفته با یک شاسی جدید به مسابقه می‌پردازد و آنها امیدوارند جایگاه دوم را در جدول سازندگان بازپس بگیرند؛ در حال حاضر آنها 25 امتیاز از فراری عقب هستند.

 

 تیم رد بول برای ششمین بار در این فصل تصمیم به تغییر موتور مکس ورشتاپن گرفته است.
               
 

 

ورشتاپن فرصتی خواهد داشت تا رکورد خود را در پیروزی در هر اسپریت در سال 2024 قبل از اجرای جریمه در مسابقه اصلی افزایش دهد، که می‌تواند به او کمک کند تا فاصله‌اش را با لاندو نوریس در جدول قهرمانی رانندگان بیشتر کند.

تسلط بر نوسانات عملکردی خود، اولویت تیم رد بول در این آخر هفته خواهد بود، به‌ویژه با توجه به اینکه مک‌لارن به‌روزرسانی‌های بیشتری برای بال عقب خود به مسابقه می‌آورد و در تلاش است تا اولین عنوان سازندگان خود را از سال 1998 به دست آورد.

۵
از ۵
۴ مشارکت کننده

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. ​​​​​​​

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید