گرند پری فرمول 1 هاینکن سیلور لاس وگاس 2024 -تعیین خط
تاریخ: 21 تا 23 نوامبر 2024
محل: پیست لاس وگاس استریپ
نتایج کمیسازی:
موقعیت | شماره | راننده | Q1 | Q2 | Q3 | تعداد دور |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 63 | راسل | 1:33.186 | 1:32.779 | 1:32.312 | 25 |
2 | 55 | ساینز | 1:33.484 | 1:32.711 | 1:32.410 | 24 |
3 | 10 | گاسلی | 1:33.691 | 1:32.879 | 1:32.664 | 25 |
4 | 16 | لکلرک | 1:33.446 | 1:33.016 | 1:32.783 | 23 |
5 | 1 | ورستاپن | 1:33.299 | 1:33.085 | 1:32.797 | 21 |
6 | 4 | نوریس | 1:33.592 | 1:33.099 | 1:33.008 | 20 |
7 | 22 | تسونادا | 1:33.789 | 1:33.089 | 1:33.029 | 25 |
8 | 81 | پیاستری | 1:33.450 | 1:33.024 | 1:33.033 | 21 |
9 | 27 | هولکنبرگ | 1:33.920 | 1:33.114 | 1:33.062 | 17 |
10 | 44 | همیلتون | 1:33.225 | 1:32.567 | 1:48.106 | 24 |
11 | 31 | اُکان | 1:33.968 | 1:33.221 | 18 | |
12 | 20 | مگنوسن | 1:33.991 | 1:33.297 | 12 | |
13 | 24 | ژو | 1:34.079 | 1:33.566 | 17 | |
14 | 43 | کلاپینتو | 1:33.746 | 1:33.749 | 16 | |
15 | 30 | لوسون | 1:34.087 | 1:34.257 | 17 | |
16 | 11 | پرز | 1:34.155 | 10 | ||
17 | 14 | آلونسو | 1:34.258 | 9 | ||
18 | 23 | آلبون | 1:34.425 | 10 | ||
19 | 77 | باتاس | 1:34.430 | 10 | ||
20 | 18 | استرول | 1:34.48 |
گزارش: راسل با عملکردی بینظیر به عنوان قهرمان گران پری لاس وگاس 2024
جورج راسل، راننده مرسدس، با یک عملکرد شگفتانگیز در جلسه کمیسازی گران پری لاس وگاس، به مقام pole دست یافت و رقبای خود، کارلوس ساینز از فراری و پیر گاسلی از آلپاین را پشت سر گذاشت. این رقابت هیجانانگیز در شب جمعه برگزار شد و راسل با زمان 1:32.312 در آخرین دور خود، بالاترین جایگاه را کسب کرد و یک دوره طولانی از کسب pole توسط فراری و مکلارن را به پایان رساند.
ساینز با یک دهم ثانیه فاصله در رده دوم قرار گرفت و گاسلی، که به تازگی در گران پری سائو پائولو به یک عملکرد فوقالعاده دست یافته بود، در رده سوم ایستاد. چارلز لکلرک، دیگر راننده فراری، در رده چهارم قرار گرفت و رقبای قهرمانی، مکس ورستاپن و لندو نوریس، در ردههای پنجم و ششم به ترتیب برای ردبول و مکلارن قرار گرفتند.
یوکی تسونودا با یک عملکرد قوی در رده هفتم قرار گرفت و اوشکار پیاستری از مکلارن، نیکو هولکنبرگ از هااس و لوئیس همیلتون، که در اوایل Q3 اشتباهاتی داشت، به ترتیب در ردههای هشتم تا دهم قرار گرفتند.
فرانکو کلاپینتو، راننده آرژانتینی، در پایان Q2 دچار یک تصادف شدید شد که باعث ایجاد زبالههای زیادی در پیست شد و او را در رده چهاردهم برای شروع مسابقه قرار داد.
استبان اوکان، دیگر راننده آلپاین، به رده یازدهم رسید و از صعود به Q3 بازماند. در همین حال، سرجیو پرز از ردبول، با عملکرد ضعیف و قرار گرفتن در رده شانزدهم، به عنوان اولین راننده حذفشده در Q1 شناخته شد.
آستون مارتین نیز در این جلسه با مشکلاتی مواجه شد. فرناندو آلونسو در رده هفدهم و لنس استرول در انتهای جدول قرار گرفتند، در حالی که الکس آلبون در رده هجدهم و والتری بوتاس از کیک سابور در رده نوزدهم قرار گرفتند.
نکات کلیدی:
- Q1: راسل به عنوان سریعترین راننده شناخته شد و پرز دوباره زود حذف شد.
- Q2: همیلتون با زمان 1:33.136 به سرعت خود را نشان داد و کلاپینتو دچار تصادف شد.
- Q3: راسل با زمان 1:32.312 به مقام pole دست یافت و گاسلی با عملکردی عالی در رده سوم ایستاد.
نقل قول کلیدی:
«احساس فوقالعادهای است که دوباره در مقام pole قرار دارم»، راسل گفت. «ما در تمام طول آخر هفته بسیار سریع بودیم و میدانستم که دور آخر Q3، دوری است که اهمیت دارد. من واقعاً خوشحالم و باید بررسی کنیم که چرا اینقدر سریع بودهایم.»