بررسی عملکرد تیم‌ها در روز جمعه گرندپری ابوظبی 2024: نگاهی به رقابت‌ها و دستاوردها (آنچه تیمها در ابوظبی گفتند)

عملکرد تیمها و رانندگان و اتومبیلها و لاستیکها تمرینات گرندپری ابوظبی 2024 What the teams said – Friday in Abu Dhabi

 

در روز جمعه، تیم‌ها در پیست یاس مارینا در ابوظبی به رقابت پرداختند و نتایج جالبی به دست آمد. مک‌لارن با عملکرد قوی خود، در موقعیت مناسبی برای کسب عنوان قهرمانی سازندگان قرار دارد.

 

 

عملکرد تیم مک‌لارن در تمرینات گرندپری ابوظبی 2024

در تمرینات فرمول یک ابوظبی، لاندو نوریس نشان داد که مک‌لارن در این پیست سریع است و در ساعت اول تمرین با زمان ۱:۲۴.۵۴۲ در جایگاه دوم قرار گرفت. این جلسه نسبتاً بدون حادثه بود، به جز یک مورد که نوریس با هامیلتون دچار تداخل شد. ریوی هیرکاوا نیز عملکرد خوبی داشت و این موضوع باعث خوشحالی اسکار پیاسری شد که برای تمرین دوم به خودرو بازگشت. تحت نورهای شب، دو هم‌تیمی مک‌لارن توانستند یک ۱-۲ قوی را رقم بزنند. اما نوریس معتقد است که آن‌ها ممکن است در حالت موتور بالاتری نسبت به رقبایشان قرار داشته باشند، بنابراین ممکن است در زمان تعیین خط رقابت‌ها فشرده‌تر شود.

نوریس در FP1: ۱:۲۴.۵۴۲، مقام دوم؛ FP2: ۱:۲۳.۵۱۷، مقام اول

نوریس گفت: "روز اول خوبی در خودرو بود، احساس خوبی دارم اما هنوز جا برای بهبود وجود دارد. فکر می‌کنم امروز عملکرد بهتری نسبت به رقبایمان نشان دادیم. ما نباید از خودمان جلو بیفتیم، بلکه باید تمرکز کنیم و به عنوان یک تیم در طول آخر هفته به تلاش ادامه دهیم."

اسکار پیاسری - FP2: ۱:۲۳.۷۵۱، مقام دوم

پیاسری افزود: "این جلسه برای ما خوب بود. از همان دور اول در خودرو احساس راحتی داشتم و سرعت خوبی داشتیم. به نظر می‌رسد در موقعیت خوبی برای فردا هستیم، اما رقابت نیز قوی به نظر می‌رسد. از ریوی به خاطر حمایت در FP1 صبح امروز و ارائه داده‌های ارزشمند تشکر می‌کنم. ما شب را برای بهبود جزئیات ادامه خواهیم داد و اطمینان حاصل می‌کنیم که این روند را به فردا منتقل کنیم."

ریو هیرکاوا - FP1: ۱:۲۵.۸۷۴، مقام چهاردهم

هیرکاوا گفت: "ابتدا می‌خواهم از تیم برای فرصت رانندگی در FP1 تشکر کنم. این یک تجربه عالی بود و واقعاً از بودن در پیست با MCL38 لذت بردم. کارهای زیادی برای انجام دادن داشتم، از جمله آزمایش‌های آیرودینامیکی و چند دور سریع در پایان که همه طبق برنامه پیش رفت. از تلاش‌های همه کسانی که من را برای این کار آماده کردند، از زمان در شبیه‌ساز تا تست‌های MCL36، سپاسگزارم. بهترین آرزوها را برای کل تیم در این آخر هفته در نبرد برای عنوان سازندگان دارم."

آندره استلا، مدیر تیم مک‌لارن

استلا گفت: "این آغاز خوبی برای آخرین مسابقه فصل بوده و هر دو جلسه امروز به خوبی پیش رفتند. در جلسه اول، ریو هیرکاوا خودرو اسکار را راند. کارهای زیادی برای انجام دادن در زمینه آزمایش‌ها و جمع‌آوری داده‌ها وجود داشت که او به دقت و با دقت انجام داد. از او به خاطر کمکش به تیم تشکر می‌کنم و همچنین به او تبریک می‌گویم. عملکرد او در دورهای سریع قابل توجه بود، هم از نظر سرعت و هم از نحوه دریافت بازخورد از مهندسینش. برای او بهترین‌ها را آرزو می‌کنیم.

در غیر این صورت، به نظر می‌رسد که خودرو تقریباً همان‌طور که انتظار می‌رفت رفتار می‌کند و نقاط قوت و ضعف‌هایی که پیش‌بینی کرده بودیم را دارد. باید تمرکز خود را حفظ کنیم و عملکرد خود را برای باقی‌مانده آخر هفته به حداکثر برسانیم."

عملکرد تیم فراری در تمرینات ابوظبی

 

فراری با به میدان آوردن برادران لکلرک به عنوان هم‌تیمی در تمرین اول، تاریخ‌سازی کرد. اما این جلسه طبق برنامه پیش نرفت، زیرا مشکلی در خودرو چارلز لکلرک شناسایی شد که موجب محدودیت در زمان رانندگی او شد. این مشکل همچنین نیاز به تعویض یک منبع انرژی جدید داشت که منجر به کاهش ۱۰ جایگاهی برای مسابقه روز یکشنبه شد. خبر خوب این است که خودرو به نظر سریع می‌آید و لکلرک در FP1 با زمان ۱:۲۴.۳۲۱ در جایگاه اول قرار گرفت. برادران لکلرک در FP2 کمی عقب‌تر بودند و به دلیل ترافیک در دورهای سریع خود، در جایگاه ششم قرار گرفتند، اما قطعاً فردا در رقابت خواهند بود.

چارلز لکلرک - FP1: ۱:۲۴.۳۲۱، مقام اول؛ FP2: ۱:۲۴.۲۰۱، مقام ششم

لکلرک گفت: "این روز فوق‌العاده و در عین حال دشوار بود. از یک سو، من و برادرم آرتور برای اولین بار در یک گاراژ مشترک بودیم و او اولین تمرین FP1 را برای تیم ما انجام داد. این یک لحظه شگفت‌انگیز و منحصر به فرد بود و من واقعاً از آن لذت بردم. از سوی دیگر، ما با مشکل باتری در خودرویم مواجه شدیم و در FP1 زمان زیادی را از دست دادیم و این موضوع همچنین شامل جریمه‌ای برای مسابقه خواهد بود. ما برای قهرمانی در حال مبارزه هستیم، بنابراین این موضوع ما را در موقعیت دشواری قرار می‌دهد و مک‌لارن به نظر سریع می‌آید. اما اوضاع می‌تواند به سرعت تغییر کند، بنابراین باید مراقب باشیم و تا آخرین لحظه دست از تلاش برنداریم. کارلوس و من چهار سال فوق‌العاده‌ای را با هم گذرانده‌ایم و می‌خواهیم با سبک خاصی به پایان برسانیم. ما به یکدیگر تکیه می‌کنیم تا رویای مشترک‌مان برای قهرمانی سازندگان را به حقیقت بپیوندیم و تمام تلاش خود را خواهیم کرد."

آرتور لکلرک - FP1: ۱:۲۶.۱۷۹، مقام هجدهم

آرتور گفت: "امروز احساسات زیادی داشتم. شرکت در اولین جلسه F1 خود برای اسکوودریا فراری HP در کنار برادرم واقعاً شگفت‌انگیز بود. این یک رویا بود که به حقیقت پیوست.

هدف امروز بیشتر بر روی ارائه اطلاعات و داده‌ها به تیم متمرکز بود تا به پایان فصل نزدیک شویم. ما برنامه‌های متفاوتی داشتیم؛ من ابتدا آزمایش‌های آیرودینامیکی را انجام دادم و سپس برای مقایسه دو برنامه‌ام آزمایش‌های بیشتری انجام دادم. احساس فوق‌العاده‌ای داشتم، من به شدت برای آماده‌سازی کار کرده‌ام و ساعت‌های زیادی را در شبیه‌ساز گذاشته‌ام، بنابراین اولین حضورم در F1 یک راه عالی برای پایان دادن به این سال است.

از کل تیم به خاطر این فرصت بزرگ تشکر می‌کنم، این روزی بود که هرگز فراموش نخواهم کرد."

کارلوس ساینز - FP2: ۱:۲۴.۰۹۹، مقام چهارم

ساینز گفت: "صبح امروز آرتور در پیست بود، بنابراین من در FP2 اولین احساس را از خودرو گرفتم و این چندان بد نبود. اما با نگاهی به سرعت، باید عملکرد خود را بهبود ببخشیم اگر می‌خواهیم این آخر هفته در بالاترین سطح رقابت کنیم. ما چند ایده داریم و امروز روی آن‌ها کار خواهیم کرد و فردا در پیست امتحان خواهیم کرد."

 

 

عملکرد تیم مرسدس در تمرینات ابوظبی

هر دو راننده مرسدس در تمرین اول (FP1) عملکرد خوبی داشتند و به طور مرتب زمان‌های سریع‌ترین دور را رد و بدل کردند. اگرچه در نهایت توسط نوریس و لکلرک به رده‌های پایین‌تر سقوط کردند، اما این جلسه افتتاحیه به‌طور کلی رضایت‌بخش بود، به جز یک لحظه که همیلتون به نظر می‌رسید نوریس را مختل کرده است که داوران هیچ اقدام بیشتری انجام ندادند. همیلتون در جلسه شب نیز سریع به نظر می‌رسید، اما راسل بعد از خروج از پیست در دور سریع خود به عقب برگشت و از وضعیت لاستیک‌های عقب خود شکایت کرد و گفت که خودرو در حال سر خوردن است. بنابراین، مرسدس باید داده‌ها را در طول شب تجزیه و تحلیل کند تا این مشکل را قبل از مرحله تعیین خط برطرف کند.

لوئیس همیلتون – FP1: 1:24.806 ،P3؛ FP2: 1:24.119، P5
"احساس بسیار عجیبی دارم که این آخرین آخر هفته من با تیم است. سعی می‌کنم تا حد امکان در لحظه حاضر باشم و از هر لحظه لذت ببرم. از رانندگی با خودرو و کار با همه در گاراژ و مهندسان لذت بردم و سعی می‌کنم تا حد امکان لحظات را ثبت کنم. هدف من این است که تمام احساساتم را به خودرو و تیم منتقل کنم زیرا عشق زیادی به آنها دارم و مانند همیشه می‌خواهم برای آنها به خوبی عمل کنم. این آخر هفته یک فرصت آخر برای تلاش است."

جرج راسل – FP1: 1:25.165، P4؛ FP2: 1:24.534، P13 
"امروز کمی مشکل داشتیم، اما هنوز جمعه است. ما همچنین در حال آزمایش گزینه‌های مختلف برای سال آینده بودیم زیرا این آخرین فرصت ما برای این کار است. بنابراین می‌خواستیم کمی رادیکال‌تر به گزینه‌های تنظیمات بپردازیم و ببینیم آیا چیزی بیشتر می‌توانیم یاد بگیریم."

آندرو شاولین، مدیر مهندسی پیست
"ما در دو مسابقه اخیر عملکرد خوبی در دورهای سریع داشتیم، اما امروز لاستیک نرم برای ما کمی مشکل‌ساز بود. مک‌لارن امروز بسیار سریع بود و سخت خواهد بود که در این آخر هفته آنها را شکست دهیم. اما اگر به دور همیلتون نگاه کنید، می‌بینید که با چند بهبود می‌تواند در رده‌های بالاتر قرار بگیرد."

 

عملکرد تیم ردبول در تمرینات ابوظبی

 

ایزاک هاجار در تمرین اول (FP1) به جای ورستاپن نشسته بود، اما جلسه‌ای کمی ناامیدکننده را تجربه کرد زیرا با ترافیک زیادی مواجه شد. او همچنین در اوایل جلسه چرخش کرد و شکایت کرد که نتوانسته به اندازه کافی فضای کافی برای چرخاندن فرمان پیدا کند. زمانی که ورستاپن سکان را در دست گرفت، او نیز کار آسانی نداشت و از وضعیت خودرو شکایت کرد و برای تغییرات تنظیمات به داخل پیت آمد. سرجیو پرز نیز وضعیت بهتری نداشت و تیم باید شب را صرف کار بر روی RB20 کند تا آن را در شرایط بهتری قرار دهد.

مکس ورستاپن – FP2: 1:24.598، P17
"تعادل خودرو امروز خیلی خوب نبود و این باعث شد که رانندگی دشواری داشته باشم. این چیزی است که باید روی آن کار کنیم و به دنبال بهبود فرم خود خواهیم بود. اگر بتوانیم در پنج یا شش رده قرار بگیریم، خوب خواهد بود."

سرجیو پرز – FP1: 1:25.483، P10؛ FP2: 1:24.555، P14
"امروز شرایط سختی بود و در یک دور مشکل داریم. اما در دورهای بلند وضعیت به مراتب امیدوارکننده‌تر است."

ایزاک هاجار – FP1: 1:25.877، P15
"امروز جلسه‌ای پرتنش بود، اما واقعاً از آن لذت بردم. برنامه خوبی برای دورها داشتیم و توانستم بیشتر از جلسات قبلی دور بزنم. هرچند که در ابتدا کمی مشکل داشتم، اما به سرعت بهبود یافتم."

 

عملکرد تیم هاس در تمرینات ابوظبی

تیم هاوس در جلسه ابتدایی تمرین در ابوظبی عملکرد خوبی داشت و هر دو راننده در بین 10 راننده برتر قرار گرفتند. با توجه به رقابت نزدیک در جدول سازندگان، این نتیجه دقیقاً چیزی بود که تیم برای افزایش اعتماد به نفس خود نیاز داشت. این عملکرد قوی تصادفی نبود و نیکو هولکنبرگ در تمرین دوم (FP2) نیز عملکرد بهتری داشت. با توجه به نیاز به کسب حداقل شش امتیاز برای پیشی گرفتن از آلپاین در روز یکشنبه، هاوس شروع بسیار خوبی داشته است.

نیکو هولکنبرگ - FP1: 1:25.373، P6؛ FP2: 1:23.979، P3
"روز جمعه بسیار خوبی بود. از صبح، خودرو در وضعیت خوبی قرار داشت و این یک نقطه شروع عالی است. حالا باید آن را حفظ کنیم و جزئیات را بهینه‌سازی کنیم و در بخش عملیاتی نیز قوی عمل کنیم. بسیاری از رانندگان در تمرین دوم در موقعیت مناسبی نبودند، بنابراین هنوز چالش‌هایی برای ورود به 10 راننده برتر وجود دارد، اما فکر می‌کنم اگر کارمان را به خوبی انجام دهیم، ممکن است."

کوین مگنوسن - FP1: 1:25.444، P8؛ FP2: 1:24.235، P8
"سرعت خودرو خوب بود، اما کمی کار داریم و امیدوارم بتوانیم کمی بیشتر پیدا کنیم. رقابت بسیار نزدیک است و می‌خواهیم به Q3 برویم که بسیار دشوار خواهد بود. ما با هر دو خودرو در 10 راننده برتر بودیم و امیدوارم فردا نیز به این موفقیت ادامه دهیم."

آیاو کوماتسو، مدیر تیم
"فکر می‌کنم روز جمعه خوبی داشتیم و از همان ابتدا هر دو راننده در وضعیت مناسبی با خودرو بودند. چند مورد برای بررسی داریم، اما با توجه به اینکه این آخرین مسابقه است و فشار زیادی بر روی آن وجود دارد، احساس می‌کنم همه به خوبی کار می‌کنند و آرامش دارند."

 

 

عملکرد تیم آلپاین در تمرینات ابوظبی

 

آلپاین این آخر هفته با ترکیب جدیدی در خط رانندگی خود، شامل جک دوهان به جای اوکون، به میدان آمده است. دوهان در تمرین اول (FP1) عملکرد خوبی داشت و گاسلی نیز نشان داد که خودرو این آخر هفته سرعت خوبی دارد. این دو راننده در تمرین دوم (FP2) کمی به عقب برگشتند، اما گاسلی هنوز در فاصله نزدیکی از 10 راننده برتر قرار داشت. او تنها سه دهم ثانیه با P6 فاصله داشت، بنابراین امکان چالش برای Q3 وجود دارد.

جک دوهان - FP1: 1:26.304، P19؛ FP2: 1:24.961، P19
"ابتدا، تجربه فوق‌العاده‌ای در خودرو در ابوظبی بود. روز بسیار شلوغی داشتیم و خوب بود که در هر دو جلسه دورهای زیادی بزنم. تمرین دوم برای من کاملاً جدید بود! سعی کردم دورها را افزایش دهم و در چند دور اول در جلسه دوم عملکرد خوبی نداشتم، اما این بخشی از تمرین است."

پی‌یر گاسلی - FP1: 1:25.333، P5؛ FP2: 1:24.517، P12
"امروز کار بیشتری در انتهای تمرین در ابوظبی داریم. تمرین اول قوی بود و پتانسیل خوبی در خودرو داشتیم. اما در تمرین دوم حس کردم که با کم‌چسبندگی و عدم کنترل جلو مواجه بودم. ما سعی کردیم تنظیمات متفاوتی را امتحان کنیم، اما نتوانستیم بهبودی پیدا کنیم."

 

 

عملکرد تیم کیک سابرا  در تمرینات ابوظبی

 

دو راننده خروجی کیک سابرا آخرین آخر هفته خود را با عملکرد مشابهی آغاز کردند و هر دو از لاستیک‌های نرم و متوسط استفاده کردند. تنها مشکل، عدم چسبندگی برای ژو بود که به نظر می‌رسید از این موضوع ناامید است. در تمرین دوم (FP2)، بوتاس زیر نورهای شب بسیار سریع به نظر می‌رسید. او تنها یک بار در Q3 ظاهر شده است، اما با این فرم، می‌تواند این تعداد را در فردا دو برابر کند.

والتی بوتاس - FP1: 1:25.611، P13؛ FP2: 1:24.230، P7
"امروز شروع مثبتی برای ما بود. سرعت بهبود یافته‌ای که در رویدادهای اخیر داشتیم به ابوظبی منتقل شده و فکر می‌کنم پایه خوبی برای ساخت داریم."

ژو گوانیو - FP1: 1:25.921، P16؛ FP2: 1:24.557، P15
"روز چندان هموار نبود، اما سرعت خودرو امیدوارکننده بود. با این حال، با مشکلاتی در ترمزها مواجه شدیم که پیشرفت ما را مختل کرد."

 

 

عملکرد تیم RB در تمرینات ابوظبی

 

آیومو ایواسا به جای تسونودا در تمرین اول (FP1) خودرو RB را رانندگی کرد و بخش زیادی از جلسه را به جمع‌آوری داده‌ها و آزمایش ریک‌ها پرداخت. این به لیام لاوسون این امکان را داد که خودرو را به چالش بکشد و سرعت خود را پیدا کند که در این کار موفق بود. او با قرارگیری در P12 در FP1 و سپس P11 در FP2، تنها با فاصله‌ای بسیار کم از هم‌تیمی‌اش، نشان داد که RB به خوبی در رقابت برای جایگاه‌های پایین‌تر 10 قرار دارد. فاصله بین دو هم‌تیمی در FP2 تنها 0.006 ثانیه بود.

لیام لاوسون - FP1: 1:25.563، P12؛ FP2: 1:24.503، P11
"خودرو در وضعیت خوبی قرار دارد و هنوز یک جلسه تمرینی دیگر و سپس تعیین خط پیش رو داریم. نسبت به هفته گذشته در موقعیت قوی‌تری قرار داریم و احساس اعتماد به نفس بیشتری می‌کنیم. با این حال، هنوز به جایی که می‌خواهیم نرسیده‌ایم، به ویژه با توجه به عملکرد هاوس و نیکو که در آن جلسه سوم شدند. امیدوارم فردا به Q3 برسیم، اما واقعاً میانه میدان بسیار نزدیک است."

یوکی تسونودا - FP2: 1:24.497، P10
"روز جمعه خوبی بود. پس از غیبت در FP1، FP2 به خوبی پیش رفت و در خودرو احساس خوبی داشتم. ما چند آزمایش انجام دادیم و فکر می‌کنم شروع بهتری نسبت به قطر داشتیم. همه ما بسیار نزدیک هستیم و هر میلی‌ثانیه اهمیت دارد."

آیومو ایواسا - FP1: 1:26.121، P17
"این روز دیگری برای من فوق‌العاده بود. از رانندگی لذت بردم و احساس خوبی از خودرو داشتم. امیدوارم تیم توانسته باشد داده‌های خوبی از آزمایشاتی که در طول جلسه انجام دادیم جمع‌آوری کند."

آلن پرمن، مدیر مسابقه
"روز نسبتاً ساده‌ای داشتیم. آیومو کار خوبی در FP1 انجام داد و همه چیز را طبق خواسته‌های ما پیش برد. یکی از وظایف ما امروز ارزیابی بال جلوی جدید بود و لیام در FP1 آن را رانندگی کرد. FP2 نیز درباره تنظیم خودروها برای تعیین خط و سپس یک دور طولانی با لاستیک‌های متوسط برای آماده‌سازی برای مسابقه بود."

 

عملکرد تیم آستون مارتین در تمرینات ابوظبی

 

فرناندو آلونسو در FP1 از عملکرد خودرو ناامید بود و آن را "بدترین خودرو" نامید. در FP2، آلونسو حتی پایین‌تر از قبل قرار گرفت و این موضوع به روحیه او کمکی نکرد. به نظر می‌رسد که خودرو سرعت چندانی ندارد، اما هنوز مشخص نیست که آیا می‌توانند تنظیمات را تغییر دهند تا سرعت بیشتری برای تعیین خط استخراج کنند.

فرناندو آلونسو - FP1: 1:25.504، P11؛ FP2: 1:24.574، P16
"این روز دشواری بود و ما سعی کردیم شرایط را بهینه کنیم. خودرو در FP2 کمی بهتر احساس می‌شد، اما هنوز کار زیادی داریم تا بهترین تنظیمات را برای تعیین خط پیدا کنیم."

لنس استرول - FP2: 1:24.686، P18
"در FP2 چند تغییر مختلف را روی خودرو امتحان کردیم تا تنظیمات مناسب را برای ادامه آخر هفته پیدا کنیم."

فیلیپه دروگوویچ - FP1: 1:25.471، P9
"ما توانستیم همه چیزهایی را که می‌خواستیم آزمایش کنیم و چند تغییر را برای خودروهای سال آینده امتحان کنیم."

 

عملکرد تیم ویلیامز در تمرینات ابوظبی

 

 

در جلسه ابتدایی تمرینات، لوک براونینگ به جای الکس آلبان در خودرو ویلیامز قرار گرفت و با حفظ خودرو در وضعیت مناسب، عملکرد مطمئنی را ارائه داد. فرانکو کلاپینتو نیز در آخرین حضورش با تیم، در هر دو نوع لاستیک‌های متوسط و نرم، سرعت خوبی از خود نشان داد. اما با توجه به دو جریمه گرید به دلیل تعویض گیربکس در هر دو خودرو، وضعیت ویلیامز چندان مطلوب نبود. اوضاع بدتر شد زمانی که کلاپینتو در یک دور سریع از پیست خارج شد و به کف خودرو آسیب وارد کرد و به این ترتیب جلسه‌اش به پایان رسید. آلبان نیز به دلیل مشکلی در لاستیک عقب مجبور به پیت استاپ شد، اما خوشبختانه تیم توانست او را دوباره به پیست برگرداند.

الکس آلبان - FP2: 1:24.269، P9
"باید بیشتر درباره آنچه در FP2 اتفاق افتاد تحقیق کنیم، اما همه چیز در دور طولانی کوتاه من خوب بود. متاسفم که بخشی از مهم‌ترین جلسه آخر هفته را از دست دادم، اما از این بابت ناراحت نیستم زیرا خودرو نسبت به قطر احساس رقابتی‌تری دارد. امشب کار زیادی برای انجام داریم و با توجه به جریمه 5 جایگاهی، دور طولانی برای درک بهتر خودرو بسیار حیاتی است."

لوک براونینگ - FP1: 1:26.519، P20
"این تجربه بسیار لذت‌بخش بود که برای اولین بار پشت فرمان یک خودرو فرمول 1 ویلیامز بنشینم. از همه در ویلیامز بابت این فرصت و تجربه یادگیری فوق‌العاده سپاسگزارم. هجوم به یک خودرو F1 در یک جلسه رسمی برای اولین بار هرگز آسان نیست، اما به آرامی پیش رفتیم و خودرو را به خط پایان رساندیم."

فرانکو کلاپینتو - FP1: 1:25.382، P7؛ FP2: 1:25.265، P20
"امروز نسبتاً سریع بودیم و همه چیز به طور کلی مثبت بود. در FP2، در خروجی پیچ 9 کمی از پیست خارج شدم و مجبور شدیم خودرو را برگردانیم و متاسفانه جلسه‌ام زودتر از موعد به پایان رسید تا تیم بتواند آسیب‌های وارده به کف خودرو را ارزیابی کند. امروز واقعاً قوی بودیم و احساس خوبی دارم. به نظر می‌رسد این آخر هفته بهتر از قطر باشد."

سونس میتس، مدیر ورزشی
"لوک در FP1 کار خوبی انجام داد و به روز سه‌شنبه که می‌تواند یک روز کامل از تست را داشته باشد، امیدوار است. فرانکو FP1 خوبی داشت اما سپس به دلیل آسیب به کف خودرو در FP2 مجبور به توقف شد. الکس نیز کار خود را در FP2 آغاز کرد و خیلی سریع با خودرو هماهنگ شد. او از FP3 فردا برای پیدا کردن تعادل بهتر و عملکرد بیشتر در خودرو استفاده خواهد کرد."

 


تحلیل عملکرد تایرها در تمرینات گرندپری ابوظبی 2024

 

سیمونه برا، مهندس ارشد پیرلی
"آخرین دور فصل نشان‌دهنده این است که خودروها در یک سال چه اندازه سریع‌تر شده‌اند. بهبود عملکرد قابل توجهی است، به‌ویژه با توجه به اینکه پارامترهایی مانند پیست و تایرها تغییر نکرده‌اند. زمان بهترین امروز 72 هزارم ثانیه سریع‌تر از زمان پول ورستاپن در سال گذشته (1:23.445) است."

"داده‌های مهم دیگر به استفاده از ترکیب‌ها مربوط می‌شود. برای چهارمین بار در این فصل، هیچ راننده‌ای در طول دو ساعت تمرین آزاد روز جمعه از تایر سخت استفاده نکرد. این نشان‌دهنده این است که تایر C3 به‌وضوح به عنوان تایر اصلی برای مسابقه روز یکشنبه توسط تیم‌ها در نظر گرفته شده است."

 

برای اطلاعات بیشتر و به‌روزترین اخبار از دنیای فرمول 1، با ما همراه باشید.

 

۵
از ۵
۴ مشارکت کننده

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. ​​​​​​​

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید