میتسوبیشی اوتلندر اسپرت 2025 Mitsubishi Outlander Sport
فهرست محتوا
امکانات داخلی ، راحتی و فضای باز
ایمنی و ویژگیهای کمک به راننده
مقدمه
میتسوبیشی اوتلندر، SUV کوچکی که از زمان ورودش در سال 2011 به بازار، به خوبی به روز نشده و تغییرات آن بسیار کم بوده است. در حالی که زمان به اوتلندر اسپرت رحم نکرده، سازندهاش نیز با ارائه دو پیشرانه نامناسب و محتوای حداقلی، بر مشکلات آن افزوده است. با این حال، گارانتی طولانی و طراحی منحصر به فرد این خودرو نکات مثبتی هستند. با همین هزینه، میتوانید یک SUV کوچک بهروزتر با فضای بیشتر و مصرف سوخت بهتر پیدا کنید. به عنوان مثال، شورولت ترکس نمونهای از یک SUV مقرون به صرفه با طراحی داخلی مدرن و تجهیزات ایمنی مناسب است، میتوان گفت که میتسوبیشی اوتلندر اسپورت دلایل چندانی برای توصیه به خریداران ندارد.
تغییرات جدید برای سال 2025
برای سال مدل 2025، هیچ تغییری در اوتلندر اسپرت مشاهده نمیشود، هرچند که برخی تغییرات میتوانستند خوشایند باشند.
قیمت و انتخاب مدل اوتلندر اسپورت 2025
قیمت اوتلندر اسپورت 2025 انتظار میرود از حدود 26,000 دلار شروع شده و بسته به نوع و گزینهها به 31,000 دلار برسد:
- مدل S: 26,000 دلار (تقریبی)
- مدل ES: 28,000 دلار (تقریبی)
- مدل LE: 29,000 دلار (تقریبی)
- مدل SE: 30,000 دلار (تقریبی)
- مدل Trail Edition: 30,000 دلار (تقریبی)
- مدل Ralliart: 31,000 دلار (تقریبی)
- مدل SEL: 31,000 دلار (تقریبی)
با ارتقاء به سطح LE، برخی ویژگیهای ضروری برای جدیدتر به نظر رسیدن این میتسوبیشی فراهم میشود. از جمله این ویژگیها میتوان به صفحه نمایش لمسی 8.0 اینچی با قابلیت Apple CarPlay و Android Auto اشاره کرد. سایر امکانات شامل جزئیات مشکی در بدنه، فرمان چرمی و دوخت قرمز روی صندلیها است.
پیشرانه، انتقال قدرت و عملکرد
گزینههای پیشرانه اوتلندر اسپورت انتخابی بین دو گزینه نامناسب را ارائه میدهند. پیشرانه استاندارد 2.0 لیتری چهار سیلندر با 148 اسب بخار قدرت، تقریباً به طرز غیرقابل تحملی کند است. پیشرانه قویتر 2.4 لیتری با 168 اسب بخار قدرت سریعتر است، اما مصرف سوخت کمتری دارد و فقط برای مدل گرانتر SEL در دسترس است. هر دو پیشرانه با یک انتقال قدرت اتوماتیک پیوسته (CVT) غیرحرفهای ترکیب میشوند. هرچند که اوتلندر اسپرت به هیچ وجه اسپرت نیست، اما شما را از نقطه A به نقطه B بدون مشکل میرساند. در گوشهها مقداری خمیدگی بدنه وجود دارد، اما به اندازهای نیست که احساس عدم ثبات یا خطر بیافتید. فاصلههای ترمز اوتلندر اسپرت در سطح متوسطی برای کلاس خود قرار دارد. پس از کمی نرمی اولیه هنگام فشار دادن پدال ترمز، احساس سفتی و پاسخگویی بهتری خواهید داشت.
زمان شتاب 0 تا 100
اوتلندر اسپرت، با پیشرانه 2.4 لیتری، توانست در 8.0 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت برسد که در واقع از زمانهای چندین رقیب برتر بهتر است.
مصرف سوخت میتسوبیشی اوتلندر اسپورت 2025
چه موتور پایه 2.0 لیتری چهار سیلندر را انتخاب کنید و چه نسخه اختیاری 2.4 لیتری، امتیاز مصرف سوخت اوتلندر اسپورت در مقایسه با رقبای مدرنتر خود پایینتر است. موتور 2.0 لیتری دارای امتیاز 23 مایل در گالون در شهر و 29 مایل در گالون در بزرگراه است. امتیاز موتور 2.4 لیتری نیز 23 مایل در گالون در شهر و 28 مایل در گالون در بزرگراه تخمین زده شده است. ما اوتلندر اسپورت با سیستم چهارچرخ متحرک و موتور بزرگتر را در مسیر مصرف سوخت بزرگراه 75 مایل در ساعت آزمایش کردیم و موفق به ثبت 25 مایل در گالون شدیم. برای اطلاعات بیشتر درباره مصرف سوخت اوتلندر اسپورت، میتوانید به وبسایت EPA مراجعه کنید.
امکانات داخلی، راحتی و فضای بار میتسوبیشی اوتلندر اسپورت 2025
با وجود اینکه در برخی از تیپها کمی بهبود یافته است، فضای داخلی اوتلندر اسپورت با سطوح وسیعاً ساخته شده از پلاستیک مشکی و طراحی صفحه کنسول بیتفاوت، فضایی ارزانقیمت و ناامیدکننده را به وجود آورده است. صندلیهای چرمی در دسترس نیستند. برخی از تیپها دارای دوخت قرمز روی صندلیها هستند که کمی جذابیت بیشتری میبخشد، اما با هر قیمتی که بپردازید، نمیتوانید از فضای پایینرده کابین میتسوبیشی فرار کنید. همچنین، اوتلندر اسپورت نمیتواند فضای پای کافی را مانند رقبایی مانند هوندا HR-V و کیا سول ارائه دهد. در صندلیهای عقب برای دو نفر جا کافی وجود دارد، اما فضای پا زیاد نیست. صندلیهای عقب با تقسیم 60/40 به راحتی پایین میآیند تا فضای بار صاف ایجاد کنند، اما اوتلندر اسپورت نمیتواند به اندازه بسیاری از رقبای خود چمدانهای دستی را جا دهد. کنسول مرکزی نسبتاً عمیق یک امتیاز مثبت است، اما سایر نقاطی برای نگهداری وسایل شما وجود ندارد. پشتی صندلیهای عقب فاقد جیب برای گنجایش وسایل است و لاستیک یدک تمام فضای زیر بار را اشغال کرده است.
سیستم سرگرمی و اتصال 2025 Mitsubishi Outlander Sport
سیستم اطلاعات و سرگرمی با صفحهنمایش 7.0 اینچی بهصورت استاندارد در مدل پایه موجود است، در حالی که سایر تیپها دارای صفحهنمایش 8.0 اینچی با رادیو ماهوارهای SiriusXM و همچنین Apple CarPlay و Android Auto هستند. طراحی گرافیکی این سیستمها بسیار ساده به نظر میرسد و تعداد گزینههای سفارشیسازی محدودی دارد، اما وجود دکمههای فیزیکی برای تنظیم صدا و انتخاب کانالها یک امتیاز مثبت به حساب میآید. با این حال، امکانات اتصال اوتلندر اسپورت در مقایسه با رقبای خود قدیمی به نظر میرسد.
ایمنی و ویژگیهای کمک به راننده میتسوبیشی اوتلندر
علیرغم وجود برخی فناوریهای استاندارد در زمینه کمک به راننده، نظارت بر نقاط کور و هشدار ترافیک عقب هنوز بهصورت اختیاری ارائه میشوند. برای اطلاعات بیشتر درباره نتایج آزمایش تصادف اوتلندر اسپورت، میتوانید به وبسایتهای اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) و موسسه بیمه ایمنی بزرگراه (IIHS) مراجعه کنید. ویژگیهای ایمنی کلیدی شامل موارد زیر است:
- هشدار پیشتصادف و ترمز اضطراری اتوماتیک بهصورت استاندارد
- هشدار خروج از خط بهصورت استاندارد
- نور بالا خودکار بهصورت استاندارد
گارانتی و پوشش نگهداری
گارانتی میتسوبیشی یکی از بهترینها در کلاس خود است که پوششهایی ارائه میدهد که برابر یا بهتر از گارانتیهای هیوندای و کیا است:
- گارانتی محدود به مدت 5 سال یا 60،000 مایل
- گارانتی پیشرانه به مدت 10 سال یا 100،000 مایل
- نگهداری رایگان به مدت 2 سال یا 30،000 مایل