به‌روزرسانی‌های جدید ردبول و موفقیت ورشتاپن در پیست آستین: تحلیلی بر ارتقای RB20

 به‌روزرسانی‌های جدید ردبول و موفقیت ورشتاپن در پیست آستین: تحلیلی بر ارتقای RB20
  پس از یک وقفه چهار هفته‌ای، تیم فرمول یک ردبول با به‌روزرسانی‌های قابل توجهی به پیست «سرکیت اوف دِ آمریcas» (Circuit of The Americas) آمد. این به‌روزرسانی‌ها به مدل RB20 افزوده شدند و به نظر می‌رسید که به خصوص در کمک به ماکس ورستاپن برای کسب مسابقه‌ی اسپرینت و قهرمانی در آن، مؤثر بوده‌اند. با این حال، ردبول هنوز در گرند پری از تیم فراری عقب‌تر بود. یکی از …
ادامه مطلب

موفق‌ترین تیم‌های فرمول 1 در طول تاریخ چه کسانی هستند؟

موفق‌ترین تیم‌های فرمول 1 در طول تاریخ چه کسانی هستند؟
در حالی که قهرمانی جهان رانندگان فرمول 1 از فصل افتتاحیه 1950 برقرار بود، معادل تیم‌های سازندگان تا سال 1958 که ون‌وال بر فراری پیروز شد، به وجود نیامد. از آن زمان، فراری با جمع‌آوری 16 عنوان قهرمانی سازندگان، خود را به‌عنوان موفق‌ترین تیم تثبیت کرده است. ویلیامز با نه عنوان، و مک‌لارن و مرسدس با هشت عنوان در رتبه‌های بعدی قرار دارند.  بزرگترین جهش‌های عملکرد سال به سال در تاریخ فرمول 1 در مورد عنوان‌های قهرمانی رانندگان، فراری با ۱۵ عنوان پیشتاز است و مک‌لارن با ۱۲ عنوان نزدیک‌ترین رقیب آنهاست، جلوتر از مرسدس (۹ عنوان)، ویلیامز و ردبول (هر کدام ۷ عنوان) و لوتوس (۶ عنوان). فراری همچنین بیشترین پیروزی در مسابقات را به دست آورده و تاکنون ۲۴۳ پیروزی را تا پیش از فصل ۲۰۲۴ به ثبت رسانده است، پس از آن مک‌لارن با ۱۸۳ پیروزی، مرسدس با ۱۲۵ پیروزی، ویلیامز با ۱۱۴ پیروزی و ردبول با ۱۱۳ پیروزی قرار دارند.
ادامه مطلب

ساینز: احساساتی متناقض پس از دومین جایگاه در گرند پری ایالات متحده و پیروزی تیم فراری

ساینز: احساساتی متناقض پس از دومین جایگاه در گرند پری ایالات متحده و پیروزی تیم فراری
کارلوس ساینز، راننده اسپانیایی فراری، پس از کسب جایگاه دوم در گرند پری ایالات متحده، ابراز خوشحالی کرد، اما در عین حال به این موضوع فکر کرد که چه ممکن بود بهتر شود. او از اینکه تیم فراری توانست یک مقام یک-دو را کسب کند، “به شدت خوشحال” بود، اما همچنین از نتایج شخصی خود احساس تاسف کرد. ساینز در طول آخر هفته در پیست «سرکیت آف د آمریکاس» بسیار …
ادامه مطلب

موفق‌ترین رانندگان فرمول 1 در طول تاریخ چه کسانی هستند؟

موفق‌ترین رانندگان فرمول 1 در طول تاریخ چه کسانی هستند؟
در لیست قهرمانان جهان فرمول 1، لوئیس همیلتون و مایکل شوماخر هر کدام رکورد هفت قهرمانی رانندگان را در اختیار دارند. همیلتون اولین عنوان خود را با مک‌لارن در سال 2008 کسب کرد و سپس بین سال‌های 2014 تا 2020 شش عنوان دیگر با مرسدس اضافه کرد. شوماخر در سال‌های 1994 و 1995 با بنتون قهرمان شد و پنج عنوان دیگر (پیاپی) را بین سال‌های 2000 تا 2004 با فراری کسب کرد.     همچنین، همیلتون رکورد بیشترین پیروزی در مسابقات (103 پیروزی تا به امروز) و بیشترین پول پوزیشن (104 پول پوزیشن تا به حال) را در اختیار دارد. دیگر قهرمانان چندگانه شامل خوان مانوئل فانجیو با پنج عنوان در دهه 1950، آلن پروست با چهار عنوان در دهه‌های 1980 و 1990، سباستین فتل با چهار عنوان پیاپی بین سال‌های 2010 تا 2013 و قهرمان فعلی مکس ورشتپن است که سومین عنوان پیاپی خود را در سال 2023 کسب کرد.    لوئیس همیلتون و مایکل شوماخر هر کدام هفت عنوان جهانی را در کارنامه خود دارند. آیرتون سنا راننده‌ای بود که به نظر می‌رسید می‌تواند به اعداد بالاتری در حرفه افسانه‌ای خود دست یابد، اما تصادف غم‌انگیز در گرندپری سن‌مارینو 1994 او را با سه عنوان قهرمانی و در کنار نام‌های معروف دیگر برجای گذاشت. فرناندو آلونسو، که در سال‌های 2005 و 2006 به صورت متوالی قهرمان شد، به همیلتون و ورشتپن به‌عنوان تنها رانندگان قهرمان روی جدول سال 2024 می‌پیوندد.
ادامه مطلب

پیروزی لکرک در گرند پری آستین

پیروزی لکرک در گرند پری آستین
چارلز لکلرک پس از پیروزی فوق‌العاده‌اش در گرندپری ایالات متحده، ابراز خوشحالی کرد و اعلام کرد که فراری همچنان "به دنبال قهرمانی" است، پس از اینکه این تیم در پیست «سیرکیت آو د آمریکنز» موفق به کسب یک و دو شد. گرندپری ایالات متحده۲۰۲۴: لکلرک خط پایان را عبور کرده و سومین پیروزی خود در فصل را به دست آورد   لکلرک که در رده چهارم روی گرید قرار داشت …
ادامه مطلب

راهنمای کامل برای آشنایی با فرمول 1: همه چیز درباره مسابقات، رانندگان و تیم‌ها

راهنمای کامل برای آشنایی با فرمول 1: همه چیز درباره مسابقات، رانندگان و تیم‌ها
اگر به تازگی با دنیای فرمول 1 آشنا شده‌اید، ممکن است سوالاتی درباره این ورزش و چگونگی برگزاری این تور هیجان‌انگیز جهانی داشته باشید. ما در اینجا تمام جزئیات را برای شما توضیح خواهیم داد. از چگونگی تشکیل قهرمانی تا پیست‌های مسابقه، رانندگانی که پشت فرمان هستند و تیم‌هایی که در مسیر رقابت می‌کنند... فرمول 1 چیست؟ به‌عنوان بالاترین سطح مسابقات بین‌المللی برای خودروهای فرمول یک‌نفره، فرمول 1 اوج موتورسواری و معتبرترین مسابقه اتومبیل‌رانی در جهان است. واقعاً هیچ چیزی مشابه آن وجود ندارد. این یک ورزش تیمی است (تعویض ۴ لاستیک خودرو در کمتر از ۲ ثانیه نیاز به تیم دارد!)، اما رانندگان آن بیشتر به خلبانان جنگی شبیه هستند تا ورزشکاران. با مبارزه با نیروهای جی شدید، تصمیم‌گیری‌های جسورانه در چشم به هم زدنی  و در سرعت ۳۷۰ کیلومتر در ساعت. برای بهترین بودن، رانندگان فرمول 1 خود را و ماشین‌های شگفت‌انگیزشان  به حد نهایی فشار می‌دهند. رانندگان برای قهرمانی معتبر رانندگان فرمول 1 رقابت می‌کنند، در حالی که تیم‌ها برای قهرمانی سازندگان فرمول 1 و جایزه نقدی بر اساس موقعیتشان در پایان فصل می‌جنگند. هر مسابقه به‌عنوان یک گرندپری شناخته می‌شود و در مکان‌های باورنکردنی در سراسر جهان برگزار می‌شود. فصل 2024 شامل تعداد بی‌سابقه‌ای از مسابقات گرندپری با ۲۴ مسابقه خواهد بود. چند راننده و تیم در فرمول 1 مسابقه می‌دهند؟  در حال حاضر، ۲۰ راننده و ۱۰ تیم تشکیل‌دهنده شبکه فرمول 1 هستند که هر تیم دو خودرو را به میدان می‌فرستد. این فصل، تجربه رانندگان از چندین قهرمان جهان مثل لوئیس همیلتون، مکس ورشتپن و فرناندو آلونسو، تا رانندگانی در فصل دومشان مانند اسکار پیاسری و لوگان سرجنت متغیر است. در مورد تیم‌ها، برخی از آنها از سال‌های اولیه فرمول 1 در این رشته بوده‌اند، مانند فراری (که به طور پیوسته از فصل اول در ۱۹۵۰ شرکت کرده) و مک‌لارن، یا تازه‌واردانی مانند هاس که قبل از فصل ۲۰۱۶ وارد این ورزش شدند. مسابقات فرمول 1 در کجا برگزار می‌شود؟  در تقویم 2024، مجموعاً 21 کشور در پنج قاره شامل پیست‌های کلاسیک مانند سیلورستون، اسپافرانکورشان و سوزوکا و همچنین اضافه‌های هیجان‌انگیزی مانند لاس وگاس، میامی و قطر حضور دارند که تنوع زیادی را برای رانندگان و طرفداران فراهم می‌کند. چین پس از اولین بار از سال 2019 به تقویم فرمول 1 بازمی‌گردد (۱۹ تا ۲۱ آوریل) و اولین اسپرینت فرمول 1 در سال 2024 را میزبانی خواهد کرد. سیلورستون اولین مسابقه فرمول 1 را در سال 1950 میزبانی کرد و همچنان یک مکان محبوب باقی مانده است. فصل نخست فرمول 1 شامل هفت دور بود که از ماه مه تا سپتامبر برگزار می‌شد و عمدتاً در اروپا برگزار می‌شد - به استثنای ایندیاناپولیس 500 در ایالات متحده که بیشتر رانندگان فرمول 1 از آن صرف نظر می‌کردند. با توسعه فرمول 1، رویدادهای جدید اروپایی به برنامه اضافه شدند و دهه‌های بعدی، ماجراجویی‌هایی به آمریکای جنوبی، آمریکای شمالی، آفریقا، آسیا، استرالیا و اخیراً خاورمیانه آوردند - به‌راستی جهان را در قهرمانی جهانی قرار دادند. چگونه آخر هفته فرمول 1 کار می‌کند؟  یک آخر هفته استاندارد فرمول 1 شامل هر رویداد در طول سه روز - معمولاً جمعه، شنبه و یکشنبه است. جمعه شامل دو جلسه تمرین آزاد 60 دقیقه‌ای (FP1 و FP2) است تا تیم‌ها خودروهای خود را تنظیم کنند. این جلسات معمولاً برای اطمینان از عملکرد صحیح خودرو قبل از انجام تغییرات تنظیمات و ادامه آماده‌سازی مسابقه استفاده می‌شوند. هر ساله میلیون‌ها طرفدار فرمول 1 این ورزش را در تور جهانی دنبال می‌کنند. در روز شنبه، پس از آخرین جلسه تمرین (FP3)، رانندگان وارد جلسه تعیین خط سه مرحله‌ای می‌شوند. در مرحله اول (Q1) که ۱۸ دقیقه طول می‌کشد، پنج راننده کندترین حذف می‌شوند. در مرحله دوم (Q2) که ۱۵ دقیقه طول می‌کشد، پنج راننده دیگر حذف می‌شوند و بدین ترتیب جایگاه‌های ۲۰ تا ۱۱ در جدول مسابقه تعیین می‌شود. مرحله نهایی (Q3) که ۱۲ دقیقه طول می‌کشد، جایگاه‌های ۱۰ برتر جدول و پول پوزیشن (جایگاه اول) را برای سریع‌ترین راننده تعیین می‌کند. روز یکشنبه مسابقه اصلی برگزار می‌شود که رانندگان در آن برای کسب امتیاز، جایگاهی در سکوی برتر و اولین عبور از خط پایان رقابت می‌کنند. مسابقات فرمول 1 چقدر طول می‌کشند؟  مسابقات فرمول 1 معمولاً بین یک و نیم تا دو ساعت طول می‌کشند، اگرچه این مدت زمان می‌تواند توسط دوره‌های خودروی ایمنی که میدان را کند می‌کنند یا پرچم‌های قرمز که مسابقه را متوقف می‌کنند، تغییر کند. هر مسابقه در تقویم دارای تعداد مشخصی از دورها بر اساس طول پیست مربوطه است. مسافت هر مسابقه تقریباً همیشه برابر با کمترین تعداد دورهایی است که از ۳۰۵ کیلومتر بیشتر است. موناکو از این قاعده مستثنی است، جایی که طول مسابقه برابر با کمترین تعداد دورهایی است که برای عبور از مسافت ۲۶۰ کیلومتر لازم است، با توجه به سرعت‌های کمتر در پیست خیابانی آن. همه چیز درباره مسابقات اسپرینت فرمول  1: رویدادهای اسپرینت فرمول 1 در فصل‌های اخیر هیجان مسابقات را بیشتر کرده‌اند. اسپرینت یک مسابقه کوتاه است که 100 کیلومتر را پوشش می‌دهد - حدود یک‌سوم فاصله یک گرندپری معمولی - و باید حدود 30 دقیقه به طول بیانجامد. این طول زمان انتخاب شده تا مسابقه‌ای پویا و نه استراتژیک را تشویق کند و نیاز به توقف اجباری در پیت نداشته باشد. در حالی که بیشتر فصل 2024 شامل آخر هفته‌های گرندپری سنتی است، شش رویداد - یک‌چهارم از مجموع 24 رویداد - به‌عنوان مسابقات اسپرینت فرمول 1 تعیین شده‌اند که لایه‌ای دیگر از هیجان را به روند مسابقات اضافه می‌کند. یک آخر هفته اسپرینت همچنان یک رویداد سه‌روزه است که گرندپری به‌عنوان رویداد اصلی در آن قرار دارد، اما جلسه تعیین خط اسپرینت (که شبکه استارت اسپرینت را تنظیم می‌کند) جایگزین FP2 در عصر جمعه می‌شود. خود مسابقه اسپرینت در شنبه (به‌جای FP3) برگزار می‌شود، قبل از اینکه تعیین خط برای گرندپری به‌طور عادی انجام شود. پیست‌هایی که برای رویدادهای اسپرینت انتخاب شده‌اند، همه دارای پتانسیل‌های زیادی برای سبقت‌گیری هستند و به‌منظور اطمینان از اینکه اسپرینت یک مسابقه تهاجمی و پرشور از ابتدا تا انتها باشد، انتخاب شده‌اند. امتیازهایی بین هشت تا یک برای اولین هشت خودرویی که به خط پایان می‌رسند، اختصاص داده می‌شود. فرمول 1 توسط تعداد زیادی از طرفداران در سراسر جهان تماشا می‌شود. این شامل صدها هزار نفری است که برای مشاهده رویدادها به‌صورت حضوری به هر گرندپری می‌روند و میلیون‌ها نفری که از دور آن را دنبال می‌کنند. اگر قصد دارید خودتان به یک گرندپری بروید، طیف گسترده‌ای از بسته‌ها برای نیازها و بودجه‌های مختلف از طریق پورتال‌های رسمی بلیط فرمول 1، میهمانی‌های فرمول 1 و تجربه‌های فرمول 1 در دسترس است. علاوه بر این، اشتراک‌های F1 TV Pro ما به شما دسترسی به پوشش زنده هر جلسه در هر آخر هفته گرندپری (در مناطق منتخب) همراه با یک آرشیو جامع از مسابقات تاریخی، مستندات و برنامه‌ها را می‌دهد. چرا به آن فرمول 1 می‌گویند؟  دلیل اینکه به آن فرمول 1 می‌گویند دو بخش است. اول، "فرمول" مجموعه‌ای از قوانین است که شامل طراحی خودرو، اندازه موتور، استفاده از قطعات و بسیاری موارد دیگر است که همه رقبا باید از آنها پیروی کنند. دوم، "1" به سادگی به این معناست که این اولین و برترین فرمول است. خودروهای فرمول 1 چگونه کار می‌کنند؟  هزاران قطعه در ساخت برخی از سریع‌ترین و پیشرفته‌ترین خودروهای مسابقه‌ای جهان درگیر هستند - شامل جزئیات بدنه، عناصر تعلیق، واحدهای قدرت توربو-هیبرید، جعبه‌دنده‌های هشت سرعته با شیفتر پدال، تایرهای 18 اینچی و بسیاری موارد دیگر. زمانی که موتور خودرو را به جلو حرکت می‌دهد، یک خودرو فرمول 1 اساساً مانند یک هواپیماست که وارونه شده است، با بال‌های جلو و عقب - و هر چیزی در بین آن‌ها - که خودرو را به سمت پیست فشار می‌دهد و به آن سطح‌های باورنکردنی از چسبندگی در پیچ‌ها می‌دهد. با این اوصاف، مقررات فنی فعلی فرمول 1 بر اساس یک مفهوم آیرودینامیکی "اثر زمینی" استوار است، با چندین تونل طراحی شده در زیر کف خودرو که خودرو را به سطح پیست می‌مکد تا نیروی رو به پایین بیشتری تولید کند. این، همراه با بدنه ساده‌تر از سال‌های گذشته، به معنی ایجاد کمتر "هوای کثیف" - یا جریان هوای مختل - است و به خودروها اجازه می‌دهد تا نزدیک‌تر به یکدیگر دنبال کنند و فرصت‌های بیشتری برای سبقت‌گیری ایجاد کند و به نمایش در پیست افزوده کند. خودروهای فرمول 1 از موتورهای توربوشارژ V6 با 15,000 دور در دقیقه نیرو می‌گیرند که دارای سیستم‌های بازیابی انرژی حرارتی و جنبشی هستند که به‌طور مشترک "واحد قدرت" را تشکیل می‌دهند. واحدهای قدرت فرمول 1 امروزی شامل اجزای زیر هستند: موتور احتراق داخلی (ICE)، واحد تولید انرژی حرارتی (MGU-H)، واحد تولید انرژی جنبشی (MGU-K)، توربوشارژر، ذخیره‌ساز انرژی (ES)، الکترونیک کنترلی (CE) و اگزوز. در طول فصل، راننده ممکن است از بیش از چهار ICE، MGU-H، MGU-K و توربوشارژر، دو ذخیره‌ساز انرژی و الکترونیک کنترلی، و هشت عدد از هر یک از چهار عنصر تشکیل‌دهنده سیستم‌های اگزوز استفاده نکند؛ در غیر این صورت جریمه شبکه‌ای اعمال می‌شود. خودروهای فرمول 1 در حال حاضر از سوخت E10 – 10% اتانول قابل تجدید – استفاده می‌کنند، اما ورزش به دنبال توسعه بیشتر و همکاری با تولیدکنندگان اصلی سوخت برای تولید سوخت هیبریدی 100% پایدار است که در سال 2026 همراه با معرفی واحدهای قدرت هیبریدی جدید فرمول 1 معرفی خواهد شد. تیم‌های فرمول 1 کجا قرار دارند؟ بیشتر کارخانه‌های تیم‌های فرمول 1 در انگلستان واقع شده‌اند و هفت تیم اصلی خود را در انگلستان مستقر کرده‌اند. این شامل چند مورد خاص است، مانند تیم هاس که دارای امکاناتی در ایتالیا (به دلیل ترتیب تأمین قطعات با فراری) و ایالات متحده است (جایی که دیگر فعالیت‌های موتورسواری آنها مستقر است)، و آلپاین که دفتر مرکزی خود در انگلستان را با یک بخش موتور اختصاصی در فرانسه تکمیل می‌کند. از میان سه تیم دیگر، ساوبر در سوئیس واقع شده، در حالی که فراری و ردبول هر دو در ایتالیا فعالیت می‌کنند.   تفاوت فرمول 1 و FIA چیست؟  فرمول 1، به‌طور خاص مدیریت فرمول یک (FOM)، متعلق به شرکت رسانه‌ای لیبرتی مدیا مستقر در ایالات متحده است و حقوق تجاری این ورزش را در اختیار دارد. FIA که در سال 1904 تأسیس شد، نهاد حاکم بر بسیاری از مسابقات موتورسواری در سراسر جهان است، از جمله فرمول 1. آنها قوانین فنی، ورزشی و مالی را نظارت می‌کنند، اطمینان حاصل می‌کنند که رقبا به قوانین پایبند هستند و استانداردهای ایمنی سختگیرانه‌ای را تعیین می‌کنند. فرمول 1 با FIA همکاری نزدیک دارد تا هر ساله این نمایش را برگزار کند - از این رو نام رسمی: "قهرمانی جهان فرمول یک FIA". فرمول 1 از چه زمانی شروع شد؟  فرمول 1 در سال 1950 به عنوان یک رقابت قهرمانی جهان شکل گرفت و اولین مسابقه در 13 مه همان سال در پیست سیلورستون – یک ایستگاه سابق نیروی هوایی سلطنتی – در بریتانیا برگزار شد. در طول فصل، شش رویداد دیگر برگزار شد که در نهایت جوزپه 'نینو' فارینا، راننده آلفا رومئو، با پشت سر گذاشتن هم‌تیمی‌هایش خوان مانوئل فانجیو و لوئیجی فاجیولی، اولین قهرمان جهان این ورزش شد. با اینکه مسابقات موتورسواری از اواخر قرن نوزدهم برگزار می‌شدند و رویدادهای گرندپری در دهه‌های بعد محبوبیت پیدا کردند، سال 1950 شروع رسمی قهرمانی فرمول 1 بود که تاکنون ادامه دارد.
ادامه مطلب

گسلی از جایگاه هفتم تشویق‌کننده در تعیین خط آستین خوشحال است؛ تمجید از 'پیشرفت بزرگ' ارتقاء آلباین"

گسلی از جایگاه هفتم تشویق‌کننده در تعیین خط آستین خوشحال است؛ تمجید از 'پیشرفت بزرگ' ارتقاء آلباین"
اما، بله، قطعاً برای آینده تشویق‌کننده است." در مورد اینکه آیا خودرو می‌تواند این سطح از عملکرد را در مسابقه روز یکشنبه حفظ کند، گسلی اضافه کرد: "امیدوارم، امیدوارم." او به رقابت‌هایی که توسط رقبا مطرح شده بود، اشاره کرد؛ گسلی فرناندو آلونسو در آستون مارتین را در کنار خود در ردیف هشتم خواهد داشت، در حالی که هاوس کوین مگنوسن در ردیف نهم خواهد بود. گسلی ادامه داد: "ما با آستون مارتین دیدیم که فرناندو در اسپرینت پشت سر ما بود. دیدیم که در حال نبرد با یکدیگر بودیم. هاوس هم بسیار، بسیار سریع بود، بنابراین فردا خواهیم دید که چگونه عمل می‌کنند." او افزود: "اما از هفتم شروع کردن، مطمئناً باید از آن بهره‌برداری کنیم و سعی کنیم امتیاز کسب کنیم. مدتی است که در ده نفر برتر به پایان نمی‌رسیم، می‌دانم که پس از آوردن این بسته جدید، این قطعاً یک پاداش خوب برای تیم خواهد بود."  گسلی با خودروی آلپاین خود – که این آخر هفته با پوشش ویژه‌ای الهام‌گرفته از ایندیانا جونز همراه بود – در مرحله تعیین خط جایزه بزرگ ایالات متحده جایگاه هفتم را کسب کرد.   آلباین در حال حاضر در جایگاه نهم جدول تیم‌ها با ۱۳ امتیاز قرار دارد و فقط سه امتیاز کمتر از ویلیامز در جایگاه هشتم دارد.
ادامه مطلب

همیلتون در حال بررسی شروع از خط تعمیرات پس از خروج "دلسردکننده" از مرحله Q1 در پیست آمریکا است.

همیلتون در حال بررسی شروع از خط تعمیرات پس از خروج "دلسردکننده" از مرحله Q1 در پیست آمریکا است.
لوئیس همیلتون، سه بار پوزولیت پیست آمریکا، از خروج دلسردکننده‌اش در مرحله Q1 برای تعیین خط جایزه بزرگ ایالات متحده 2024 ابراز ناراحتی کرد. او پیشنهاد داد که ممکن است تغییری در واحد قدرت داشته باشد و جریمه شروع از خط تعمیرات را برای تلاش به دست آوردن نتیجه بهتر در روز یکشنبه بپذیرد. اوایل روز شنبه، همیلتون گزارشی مبنی بر وجود مشکلی در مرسدس W15 بهبود یافته‌اش در دور شکل‌گیری اسپرینت داده بود، در حالی که مسابقه را در جایگاه ششم به پایان رساند. اما قهرمان هفت بار اعتقاد داشت که این مشکل باعث مشکلات تعادل در خودرویش در مرحله تعیین خط نیز شده است. همیلتون در مرحله Q1 به طور شوک‌آور از مسابقه خارج شد، در حالی که در جایگاه نوزدهم قرار گرفت و توسط هم‌تیمی سابقش، والتری بوتاس، در تیم Kick Sauber، شکست خورد. وقتی از او پرسیده شد که آیا از عدم بهره‌برداری از سرعت امیدوارکننده‌ای که در برخی از نقاط این هفته نشان داده بود ناراحت است، همیلتون پاسخ داد: "خوب من جایگاه نوزدهم دارم، بنابراین... " و افزود: "[خودرو] در تعیین خط بسیار بد بود. این قطعاً دلسردکننده است.
ادامه مطلب

لاندو نوریس: از «دور زیبای» پول پوزیشن تا پیش‌بینی مسابقه‌ای سخت در آستین

لاندو نوریس: از «دور زیبای» پول پوزیشن تا پیش‌بینی مسابقه‌ای سخت در آستین
لاندو نوریس از تیم مکلارن از به‌دست آوردن پول پوزیشن در گرندپری آمریکا با یک «دور زیبای» خود بسیار خوشحال بود، هرچند که او اذعان کرد که خوش‌شانس بوده است. به‌دلیل پرچم‌های دو زرد موج‌دار، مکس ورشتپن و کارلوس ساینز نتوانستند عملکرد خود را بهبود بخشند. «من خوش‌شانس هستم و از این موضوع استقبال می‌کنم»    در حالی که ورشتپن در مرحله Q1 و Q2 پیشتاز بود، نوریس در اولین دورهای Q3 یک دور شگفت‌انگیز زد و خود را به‌طور موقت در پول پوزیشن قرار داد. او در تلاش دوم خود نتوانست بهتر عمل کند و قبل از اینکه جورج راسل در پیچ ۱۹ به‌طور دراماتیک تصادف کند، هنوز در مسیر بود. این حادثه باعث شد که رانندگانی که هنوز در حال حرکت بودند، از جمله ورشتپن، سرعت خود را کاهش دهند. نوریس پس از خروج از خودرو و با بررسی دور ۱:۳۲.۳۳۰ خود، اظهار داشت: «این یک دور زیبا بود. نمی‌توانستم خیلی سریع‌تر از این بروم. زمانی که یک دور را انجام می‌دهید و فکر می‌کنید که سخت است که آن را شکست داد، من همه چیز را به میدان گذاشتم. این تمام چیزی بود که نیاز داشتیم.» او افزود: «ما تقریباً تمام آخر هفته را با سرعت پایین‌تری نسبت به فراری‌ها و رد بول‌ها داشتیم، بنابراین باید کاری می‌کردم و امروز این کار را انجام دادم. یک دور خنک و راه خوبی برای شروع مسابقه فرداست.» با توجه به اینکه جلسه تعیین خط تنها چند ساعت پس از اسپرینت سرگرم‌کننده در "سرکت آو آمریکا" برگزار شد، از نوریس پرسیده شد که آیا تغییر ذهنیت بین هر دو رویداد چالش‌برانگیز بوده است؟ نوریس ۲۴ ساله توضیح داد: "در اینجا بله، زیرا خیلی سریع‌تر است. این یکی از پیست‌هایی است که وقتی درون آن هستید، می‌گویید 'وای این خیلی سریع است' و هیجان‌انگیز است و احساس خوبی به شما می‌دهد." نوریس افزود: "این پیست پر از برجستگی و سریع است، به‌ویژه بخش اول آن، پس لبخندی به چهره‌تان می‌آورد و قطعاً پایان یافتن به عنوان سریع‌ترین هم لبخند بزرگی بر چهره‌تان می‌آورد. یک روز سخت، یک آخر هفته سخت برای ما بود اما تغییرات زیادی را انجام دادیم." او ادامه داد: "فکر می‌کنم همه چیز را بررسی کردیم و بهبودهایی که باید انجام می‌دادیم را انجام دادیم. شاید ما سریع‌ترین ماشین امروز نبودیم. کارلوس گفت که می‌خواست سریع‌تر برود، مکس هم می‌خواست سریع‌تر برود، پس من خوش‌شانس هستم و از آن استفاده می‌کنم." نوریس در اسپرینت سوم شد، زیرا در دور آخر توسط ساینز با توجه به مشکلات خودروی مک‌لارن با تخریب لاستیک، پیشی گرفته شد. نوریس در پاسخ به اینکه آیا اطمینان دارد که این مشکل برای مسابقه روز یکشنبه حل شده است، گفت: "اوه بله! این سخت است، من تحقیقاتم را انجام می‌دهم. ما قبلاً تغییراتی اعمال کردیم تا امیدواریم در آن جهت بهبود یابیم، اما زمان نشان خواهد داد." نوریس با وجود پایان ناامیدکننده، از نکات مثبت اسپرینت آستین یاد می‌کند و بیان می‌کند که مک‌لارن سرعت رقبا را ندارد. "ما سخت کار خواهیم کرد، تا کنون کار خوبی انجام داده‌ایم. جعبه شماره یک را علامت زدیم، اما فردا مسابقه سختی خواهد بود."
ادامه مطلب

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید